• daysi80

POP skaloverall - hur är storleken?

Hej, tänkte köpa POP´s skaloverall. Min dotter är född 14 september 2007, hon är stor (63 cm och 8,3 kg). Hon har 68 eller 74 i bodiesar, 68 i byxor. De overaller hon har nu är i storlek 68 (från Lindex båda två), de är lagom nu (fleecen är nästan lite liten).
    Vill ha skaloverallen, och frågan är om 74 blir lagom nu eller om det blir för stort? Jag vill gärna ha den framåt våren framförallt, då bör ju 74 vara rätt lagom?
    De kläder jag har från POP nu (en hel del) är i storlek 68, bodiesarna är i 74 och är väldigt tajta. Windstoppern är i 74 och den är liiiiite stor. Men jag vet inte hur overallerna är.

Nån som har tips? Ska jag köpa en storlek 74?

• Svar på tråden POP skaloverall - hur är storleken?
  • trebarnsmamma79

dom är ganska stora i st så jag skulle sattsa på 74 min son är 84 lång och kan ha sin 80 fortfarande.

• ami

Skaloverall? Är det som en vindoverall med fleeceoverall man kan fästa inuti, som 3-1 jackorna?

I så fall, vilka färger o stl finns dom i?

• trebarnsmamma79

nä skaloverall är ju bara som en vår/höst overall inget foder,finns nog inte flecce att fästa i dom,färgerna är blått och rött.

• daysi80

Detta är en overall som bara har nätfoder. Den är som skaljackorna, men finns inga fästen för fleece i. Däremot kan man ju ha fleeceoverall/fleeceset under på vintern.

Tror de kostar 595.

• Gurkburken

Sonen som är 82-83 cm lång har stl 80 och den kommer han nog kunna ha några månader till.

Köper du stl 74 så tror jag den blir för stor nu men bra i vår/sommar.

• daysi80

Vi får se om den passar...tänkte ju ha den till våren, då är hon ju 6 månader och då ska det ju passa med 74. Hon är en ganska kraftig dam. Och man kan tydligen spänna upp overallens midja, ben och ärmar. På sommaren kanske man inte direkt använder vindoverall, eller har ni gjort det?

Svar på tråden POP skaloverall - hur är storleken?