• Glitter woman

åt tacos och shit vad gasig jag blev...

Är det vanligt att man får värsta gaserna och känner sig jäst efter att äta tacos som gravid? Jag åt sallad, tomater, gurka och det andra klassiska ihop m tacos... Nu känner jag mig obeskrivligt "tjock" i magen o illamående, och jag tog det lugnt oxå.

• Svar på tråden åt tacos och shit vad gasig jag blev...
  • lia76

Åt du lök?
    Iallafall... Att bli gasig under graviditeten är helt vanligt.
    Tarmarna är ju så omdirigerade inne i magen så det blir lätt stopp pch gaser lite här och var.
    Oavsett vad man äter.
    Sen beror dte på hur mycket man äter oxå.
    Magen har svårare att hantera matspjälkningen nu när tarmarna ligger lite konstigt

Trollet BF 4/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Okaa san

man blir ganska gasig av tacos oavsett

• PernillaWaxin

haha ja jag blir gasig och får så ont i magen efter att ätit tacos magont berornog på att jag äter för mycket när det är tacos

• Kajsan

Du jag åt tacos igår och trodde förlossningen skulle starta inatt.
    Jag spydde som en gris och hade sjyssta värkar.
    Fick lov att ringa förlossningen
    men nu är det över.

• Mjuk

Jag blir alltis supergasig av tacos...

• amadina

Om man inte har ätit lök till taccosen kan man tänka på att det brukar vara lökextrakt i taccopulvret som man rör ut med köttfärsen. Och lök i alla former ger gaser.... Brukar även finnas lök i salsasåsen...

~*~♥~*~ v.13 ~*~♥~*~ BF 22 juli 2008
  • Håll min hand

Jo jag tror precis som amadina. Lök! Jag blir hemsk av lök själv nu under graviditeten!

• Glitter woman

Jaa ni har säkert rätt... Fy sjutton.. Och nu har jag fått en period av IBS=irritable bowel syndrome också, jättekul, hade tänkt laga korvstroganoff till min älskade man, till middag då han jobbar kväll men jag mår så illa och kan inte ens äta fast mat... Ledsen

• Impreza

Köttfärs är hårdsmält så man kan få gaser och bli uppkörd i magen av det. Jag har samma problem.

Svar på tråden åt tacos och shit vad gasig jag blev...