• Tinsel

Hjälpte minifom när era barn hade magknip?

Undrar även samma sak när det gäller Semp-droppar?

• Svar på tråden Hjälpte minifom när era barn hade magknip?
  • lia76

På min dotter hjälpte in minifom
    Men jag använde nog för lite droppar.
    Gjorde som det stog, 10 droppar/måltid
    Men fick rådet att ge ca 40 droppar/måltid istället.
    Men det rådet fick jag då hennes magknip hade gått över efter drygt 3 månader.

Semp droppar har jag ingen erfarenhet av

Trollet BF 4/9-2008, Stella 23/9-2006
  • myspysan

Jadet hjälpte, men vi fick ta betydligt fler droppar n vad som stod på flaskan.
    Vi tog 25 droppar innan varje måltidoch sedan trappade vi ner det innan vi kunde sluta helt.  Vi rådfrågade på bvc och det var de som satte den höga dosen, nertrappningen bestämde vi själva.

Mamma till två IVF-mirakel...
  • Hannah76

Ja båda mina tjejer har blivit hjälpta av Minifom. Har som övriga skribenter använt mig av mer än det föreskrivna, runt 25-35 droppar/före varje måtid.

• Tinsel

Då ska jag till apoteket i morgon!

• Froggis76

De har hjälpt på båda mina barn!!!

• längtandes

Nej, provade men märkte ingen skillnad, ej heller när vi slutade med den. Kanske kan man prova mjölkfri diet som mamma om man märker att bebisen har ont i magen den första tiden.

• henlin

vi använde minifom, fast vi tog dubbel dos. Då hjälpte det!

• krabban

Låter mycket märkligt med en medicin det står att man ska ta 10 droppar av,många tar 25-50 droppar istället!
    Enligt läkare och gjorda undersökningar så är miniform rena sockerpillret och hjälper ej!
    Semper dropparna räcker med 5 droppar som det s
    tår på flaskan!
    För våran son hjlpte det ej med miniform!
    Semper har funkat bra!

• fillie

min son fick ondare i magen av dom, slutade och började med sempers magdroppar då blev det bättre=)

~Neos mamma~
Svar på tråden Hjälpte minifom när era barn hade magknip?