• Anonym

Ont i ena bröstet, kan det vara silikonet??

Jag har så ont i ena bröstet, det liksom spänner och trycker.
    Jag har varit hos läkare på VC som kände och kollade, men hon hade ingen annan förklaring än att uppsöka kliniken som jag opererade mig hos för 5 år sedan och kolla om det kan vara något med silikoninplantatet.
    Jag ringde till kliniken och förklarade hur de känns, och dom sa att det mycket väl kan vara något med implantatet, men att dom måste kolla på det för att veta säkert.
    Kliniken ligger på andra sidan sverige, även om jag skulle kunna ta mig dit så skulle jag aldrig ha råd att operera om bröstet :(
    jag vet inte vad jag ska göra nu, har så ont, vet inte om det kan vara farligt att gå med smärtan hur lång tid som hälst?? Jag får inga svar av kliniken, bara att dom måste träffa mig för att kunna göra en bedömning och om du nu är någonting med implantatet som orsakar smärtan så kommer det kosta pengar att åtgärda efter som jag inte valde trygghetsförsäkring när jag opererade mig sist.
    Vad ska jag göra? Jag har inga 10 000kr har inte ens 1000kr på banken går på lägsta fp. Jag är rädd tänk om jag svimmar.

• Svar på tråden Ont i ena bröstet, kan det vara silikonet??
  • Anonym

sånt får man kanske tänka på när man opererar sina bröst ? man har ju läst att det har kostat en hel del för många efter operationen är gjord .... i värsta fall får du ju ta ett lån ...men det måste väl finnas en närmare klinik som kan undersöka dig, eller det måste tvunget va det där du gjorde det ? aja hoppas det löser sig

• ploppviola

Jag tycker du ska kontakta nån klinik närmare där du bor.Sen om du inte har pengar måste de väl gå o få de på räkning eller någon sorts avbetalning,så kan du ju inte ha de.
    Ring direkt nu.Sök på plastkirurgi på eniro eller nåt.Lycka till nu!

Den utan skuld kastar första stenen
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-01-14 10:51:41 följande:
    sånt får man kanske tänka på när man opererar sina bröst ? man har ju läst att det har kostat en hel del för många efter operationen är gjord .... i värsta fall får du ju ta ett lån ...men det måste väl finnas en närmare klinik som kan undersöka dig, eller det måste tvunget va det där du gjorde det ? aja hoppas det löser sig

jag kan inte ta lån, har nyligen försökt ta lån till en annan sak, men det går inte jag har för mycket skulder det gick inte ens med borgenär så tror det är felt kört..

jo det skulle ju va en sak att kolla upp om det finns någon klinik närmare som skulle kunna kolla på mig, men jag kan inte komma undan att det kommer kosta pengar, och jag har inga pengar.. så blir det så att jag får ha ont tills jag har råd eller...?

• Anonym (ijoi)

Risken finns att du får en infektion och ett deformerat och förstört bröst om du väntar för länge, billigaste/enklaste och smartaste kanske vore att operera bort dem helt och hållet?

• Anonym
    Anonym (ijoi) skrev 2008-01-14 11:02:49 följande:
    Risken finns att du får en infektion och ett deformerat och förstört bröst om du väntar för länge, billigaste/enklaste och smartaste kanske vore att operera bort dem helt och hållet?

har funderat på att ta ut silikonet och kanske sätta in igen när jag fått dom barn jag vill ha och har en ekonomi som klarar om det skulle bli komplikationer.

Men det är ju det att jag inte har råd att operera ut dom det skulle kosta minst 10 000kr har jag hört mig för, vet någon nånstans där man kan få det billigare än så så skulle jag gärna vilja veta???

Så det är liksom det som är problemet att jag har ont och inte har råd att verken fixa eller plocka ut dom

• Anonym

Men om du har sånt obehag så tycker jag att du borde söka hjälp akut. Kan ju vara nåt fel på silikonet, det måste isåfall åtgärdas! Annars kan du bli riktigt dålig! Akuten tycker jag.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-01-14 11:27:12 följande:
    Men om du har sånt obehag så tycker jag att du borde söka hjälp akut. Kan ju vara nåt fel på silikonet, det måste isåfall åtgärdas! Annars kan du bli riktigt dålig! Akuten tycker jag.

jag vet men jag är lite rädd för att åka till akuten, om det skulle behövas ta ut gör dom det på akuten gratis då eller får man en räkning hemskickad i efterhand? Är dom noga med att ärren ska bli fina eller skär dom bara snabbt och syr ihop det slarvigt sen??

Det är det som jag är rädd för att det blir stora fula ärr om jag gör det på vanligt sjukhus?? och om det är möjligt att operera in implantat igen efter att ett vanligt sjukhus tagit ut dom gammla??

• Anonym

TS; Jag tycker inte att du ska oroa dig över att de skulle göra ett sämre jobb på "vanligt" sjukhus". De är skickliga och kommer att ge dig den hjälp du behöver. Skulle implantaten behöva tas ut, så är det en akutårgärd som jag har mycket svårt att tro, att du skulle behöva betala "extra" för förutom den vanliga sjukvårdstaxan. Men varför inte ringa sjukhuset du tillhör och fråga dem om råd? Det är ju inte bra att du går omkring och har obehag!

• Anonym

Om du nu inte har råd o gå till en klinik o ta ut inplantaten
    Då har du inget annat o välja på än o åka in akut.
    Annars får du ha ont o ta konsekvenserna av det !!
    Helt klart kommer dom inte göra det lika nogrant som på en privat klinik.

Lycka till

• Anonym
    Anonym skrev 2008-01-14 11:49:22 följande:
    Om du nu inte har råd o gå till en klinik o ta ut inplantatenDå har du inget annat o välja på än o åka in akut.Annars får du ha ont o ta konsekvenserna av det !!Helt klart kommer dom inte göra det lika nogrant som på en privat klinik.Lycka till

jo jag ska ringa.. men vilken avdelning är det som gör det isåfall, vet inte vart jag ska ringa??? ingen som varit med om något liknande??? Tänk om dom bara opererar ut silikonet på det bröstet jag har ont? Vill ju inte gå runt med bara ett bröst.. :(  funderar på att säja att jag har lite ont i det andra också.. vet att det är fult att ljuga men kan inte gå runt med bara ett bröst som det praktiskt taget skulle se ut som då.. A-kupa och E-kupa är det ju skillnad på, tycker ni jag ska säja att jag även har ont i det andra bröstet?

Svar på tråden Ont i ena bröstet, kan det vara silikonet??