• essamino

Ni som använt xylocain i underlivet...

Har ni då använt gelen eller salvan? har jag förståt rätt att gelen är receptbelagt men inte salvan?? Får man använda salvan kring blygdläpparna när man har fått bristningar??? någon som gjort det och som det funkar bra för?

• Svar på tråden Ni som använt xylocain i underlivet...
  • lovely lady

den salvan vår bara användas utanpå huden, och inte vid slidan (receptfri)

gelen är på recept och den kan du ha inne vid slidmynningen, man använder den på sjukhus mm när man sätter kateter i urinröret.

jag hade den efter förlossningen, bedövar kanon

stolt mamma till Christian född 06-11-26
  • essamino

varför får salvan inte användas inne vid slidan?? frågade påapoteket om de var nån skillnad på gelen och salvan å de sa att de inte var det...konstigt.

• essamino

hade velat ha gelen men de går inte eftersom de är receptbelagt..

• madde84b

Jag har provat både gelen(fick på förlossningen) och salvan. Använde dem på samma sätt och det var ok att även använda salvan enligt min bm Var rädd att kissa första tiden när jag fött dottern, sprack inget men fick en lite "skrubbsår" på inre blygdläppen som sved som attans och då var det skönt med lite bedövande. Ett annat tips är (så länge du inte har jätteont) är att ta lite babyolja, det lindrade bra det med.

Elisa 061114 och Vilmer071229
  • Lindis41

dukan säkert få gelen fr din bm de brukar ha den,elbe en gyn skriva ut.jag har fortf problo har sprayen funge kanon

Svar på tråden Ni som använt xylocain i underlivet...