För höga hjärtljud på bebisen?!
Om det är en komplikation har jag inte en aning om. Vet inte någonting egentligen.
Kom till bm idag vid 10. Hon frågade hur jag mådde och så och jag berättade att jag har ont och det drar i magen och ryggen. Hon sa att det bara var foglossning.
Sen var det dax för att lyssna på hjärtljuden på bebisen... Hon såg väldigt konfundersam ut och flyttade runt den där manicken. Rynkade pannan och sa att dom var höga.
Dom har alltid legat mellan 140-148. Men nu låg dom mellan 170-180 och det lugnade inte ner sig.
Så hon sa i och med att jag hade ont (antagligen var det väl inte foglossning hon trodde längre) och hjärtljuden var så höga "utan anledning" så ringde hon förlossningen så jag ska dit vid halv 2.
Det känns som en evighet tills dess. Jag är orolig men ändå lugn. Sitter bara och glor, går runt lite och sätter mig igen. Ska packa ner kläder till sonen fall i fall jag får stanna kvar tills sent. Men kommer inte igång.
Någon annans bebis i magen som fått så höga hjärtljud, vad har de gjort på förlossningen?