• MabyeBaby

Förlovningsring i titan?

Hej på er!
    Jag har kikat runt bland förlovningsringar på nätet eftersom det känns som det snart är dax ;) Har fastnat för ringar i titan, men känns nästan som folk skulle tycka typ - jaha som har titanringar för att det är billigt....nästan som det inte är på riktigt, men jag tycker verkligen att dom är skitsnygga! Någon som har titanringar som förlovnings/vigselringar?

Jag vet att jag fullständigt ska skita i vad andra tycker eftersom det är vi som ska vara nöjda och inte alla andra, men skulle gärna vilja få lite kommentarer från er andra iaf :)

• Svar på tråden Förlovningsring i titan?
  • Puss och Kram

Jag bryr mig verkligen inte i priset eller så, min morbror och hans sambo har det för hon tål bara det och de är skitsnygga. Min sambo ville också ha det. det enda guldmeden var att en titanring kan man inte slå ut eller ta in om man får smalare eller tjockare fingrar vilket man kan med de "vanliga" metallerna. Bra att veta om man ex inte fått barn än då vad som helst kan hända...

• Puss och Kram

guldsmeden sa, ska det stå...

• dottermorochmormor

Vi har förlovningsringar i titan. Vi tyckte dom var snyggast och därför valde vi såna. Visst är dom billigare, men det var ju egentligen bara en bonus. Blir förlovningen mer värd med dyrare ringar? Mer seriös? Mer kärlek inblandat om man lägger ner mer pengar?? Näää.....

Köp titan om det är dom ni gillar! Huvudsaken är ju att NI gillar ringarna som ska sitta på ERA fingrar :o)

• MabyeBaby

Ja dom är verkligen skitsnygga! Visst är det så att de ej går att göra om storleksmässigt, men skulle det vara så att man en vacker dag blir gravid igen och fingrarna sväller så får den gott sitta som en berlock på ett halsband tills den behagar passa igen :)

• dottermorochmormor

Puss och Kram skrev 2008-01-14 13:41:47 följande:

Jag bryr mig verkligen inte i priset eller så, min morbror och hans sambo har det för hon tål bara det och de är skitsnygga. Min sambo ville också ha det. det enda guldmeden var att en titanring kan man inte slå ut eller ta in om man får smalare eller tjockare fingrar vilket man kan med de "vanliga" metallerna. Bra att veta om man ex inte fått barn än då vad som helst kan hända...
    Jo, man kan visst slå ut en titanring, min sambo fick det gjort utan problem!
  • Kajsa3

Vi har titan! Vi tyckte de var snyggast. Å så är de lätta!

Så här i efterhand har man ju vant sig men en kantig ring är inte såååå himla skönt på fingret

• MabyeBaby

Tack för svaren Ina&Puss!

Självklart handlar inte kärlek ett dugg om pengar och det blir varken mer eller mindre seriöst om de kostar femhundra eller femtusen - det kvittar ju - ville bara höra lite hur andra tänkte :)

Dessutom är det såklart en bonus för då finns det pengar för en schyst hotellweekend som man "får på köpet" ;)

• Meleah

Vi har titan, och jag har både förlovningsring och vigselring i samma material och modell bara olika slipningar. Bild finns i mitt galleri.

Vilya är här - 2007-05-29
  • Puss och Kram

Så det går att ändra storlek, ja så olika info man kan få, då är det ju bra....

• Pikku Enkeli

Vi har titanringar och jag är supernöjd. Älskar färgen på titan! Vi har sidenmatt yta och när den blir repig så fixar man bara till det med en "scotch brite" på egen hand.

Folk som undrat vad vi har för material har snarare trott att titan är dyrare än guld...

Titanringar går visst att ändra i storlek, men det är inte lika lätt att göra som med gul/silver och det är inte alla guldsmeder som kan/har verktyg till att kunna göra det.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Solrosen77

Min sambo valde sin förlovningsring i titan och jag valde min i vit guld :)

Svar på tråden Förlovningsring i titan?