• Svar på tråden hur göra broccolipuré?
  • Lia och bäbisen

Koka broccolin, mixa den sen. Eventuellt med lite vatten om du vill ha den lösare till en början, men broccoli blir rätt löst ändå!

Är det bara smakportion så behöver man inte blanda i extra fett, men jag brukade göra det ändå. Lite olja eller smör.

• Nymne

Du kan också blanda i bröstmjölk om du har.

• Nymne

Jag ser i din presentation att du bara är gravid? Vänta i så fall med att göra spädismat. Smakisar ger du Tidigast vid 4 månader. Det går fort att koka upp lite broccoli och mixa, ingenting man behöver förbereda ett halvår i förväg

(Ang smör i maten så ska man vänta med det tills de blivit lite äldre, har jag fattat det som. Alltså inget att ge i smakisar)

• Vintermånen

jag är inte gravid längre! Har bara inte ändrat presentationen... jag har en kille på 6 månader.

• Pisan

Om du blir medlem på growingpeople.se så har dom olika recept. Kika in där. Finns massa fakta där som är intressant att läsa =)

• Pisan

Här kommer receptet därifrån

Broccolipuré

Gör så här:

Koka små broccolibuketter i 6-8 minuter eller tills den känns mjuk, i mikrovågsugn ca 4 min. Pressa broccolin genom en sil och späd med lite bröstmjölk eller modersmjölkersättning.

Tillsätt 1 tesked vegetabilisk olja (olivolja, rapsolja, eller solrosolja).

Tips!

Koka gärna en större sats och frys in i portioner. Beräkna 2 matskedar till varje portion. Använd gärna iskublåda när du fryser in.

***'

Så står det på den sidan att du kan göra =) det är recept till banr 4-6 mån

Svar på tråden hur göra broccolipuré?