Du måste logga in för att svara i en tråd.

• jasmine1

Ärr på överläpp?

Hej! Min lilla tjej är det fart och fläkt i Hennes avståndsbedömning är ännu inte så bra... Nu har hon ramlat och slagit upp ett jack strax ovanför läppen Hon blev så klart lessen, men som tur var gick det över snabbt!! Nu undrar jag om någon av era barn gjort nåt liknande och hur ärret ser ut efter en tid? Det är alldelas rakt och fint nu men ganska mörkrött. Tacksam för svar

• Svar på tråden Ärr på överläpp?
  • KristinaE

jag har en son som har ett ärr i mungipan, han ramlade in i en kant och fick ett ganska fult sår. Nu är det ett år sen och det är vitt men syns särskilt när han gapar. Men det är inget som stör mig direkt men jag kan tycka det är lite synd att han har fått det. Han har även ett ärr precis under hakan som kommer att vara kvar...

Sonen är en riktig klumpeduns och gör illa sig titt som tätt så vi ska väl vara glada att det inte är värre än vad det är.

• jasmine1

Tack för ditt svar! Självklart är man glad att det inte är värre!

• millas03

Har hört att ju "finare" sår finare ärr så hoppas att det inte syns så mycket. Färgen brukar blekna så det inte är så rött.

Tänk på att anmäla till ert försäkringsbolag, om det blir ärr kan barnet få ersättning. Kolla det med försäkringsbolaget.

• BambiF

Mitt barn har inget ärr, men jag har ett på läppen som jag fick då jag bara var kanske 3 år! Jag ramlade på en cement trappa och slog upp övreläppen! Men nu då jag är vuxen har huden töjts ut vartefter jag vuxit, så nu syns det nästan inte alls!

Svar på tråden Ärr på överläpp?