• Anette m 2st 01

Konstig känsla i halsen?!

Har blivit förkyld men har inte ont i halsen. Däremot har jag en äcklig känsla av en klump i halsgropen. Gör mig lite illamående. Gör inte ont men känns som om man skulle ha svalt något som fastnat.
    Någon som vet vad som finns "bakom" gropen eller som har känt så tidigare?

• Svar på tråden Konstig känsla i halsen?!
  • Anette m 2st 01

Puffar upp, ingen som har känt så tidigare?

• Göteborg

Hej!

Jag har haft samma känsla ett par gånger faktiskt, och jag vet att det är jobbigt. Vet tyvärr inte vad det kan vara, men kan det vara så att något i halsen är lite svullet?

Hoppas det går över!

• Fjärilen

Jag har faktiskt nog samma sak nu, känns som en klump som man vill svälja bort men det går inte
    Jag har dessutom ont i halsen oxå!

• Matrix

Detta beror till 90% säkerhet av stress. Jag har haft en lång utredning kring detta. Om du någon gång under dygnet (t.ex när du vaknar eller efter en dusch) kan känna dig bättre så är det inget att oroa sig för. Du måste ta det lugnare ett tag helt enkelt.

• snaran

jag har det med och min doktor sa att det är när man är sressad så kommer det upp magsyra i halsen och detta gör att det retar vilket kan leda till "klumpar" i halsen.Du kan försöka med gaviscon eller liknande,även att dricka mindre kaffe om du gör det.

• meya

Hm, brukar få så på kvällen ibland. Speciellt om jag vräkt i mej en massa mat och godis...

Svar på tråden Konstig känsla i halsen?!