• Annapanna1975

Vad ge mannen på 3-årig bröllopsdag (läderbröllop)?

Till sommaren har vi varit gifta i 3 år och firar alltså läderbröllop. Vi brukar ge varandra varsin gåva av det material som bröllopsdagen heter (bomull, papper och nu läder). Mannen gillar INTE skinnkläder.

Någon som har några tips?

• Svar på tråden Vad ge mannen på 3-årig bröllopsdag (läderbröllop)?
  • Champagne

Skinnpiska?

nä jag bara skojar

men ett snyggt lite dyrare skärp? En fin plånbok av läder? Ett par lite finare skor av läder?

If you want to forget all your other troubles, wear too tight shoes.
  • Annapanna1975

Jättebra tips, Grand Cru! Tyvärr tror jag inte att han är tillräckligt kinky för en piska...

Skärp fick han av sina föräldrar i julklapp, plånbok har jag funderat på men han är så kinkig med hur de ska va, likadant med skor, han har stora fötter och jättesvårt att hitta skor som passar. Och jag vill gärna kunna köpa det själv, inte bara betala om han hittar något som passar...

• Champagne

Hmm... svårt då ju .

Kan du inte bjuda ut honom på restaurang? Eftersom läder kommer från kor, så kan du ju bjuda honom på typ oxfilé eller nåt som också kommer från kon . hehe... lite långsökt kanske, men...

• Annapanna1975

Det ska ju helst vara något han kan spara och ha som minne...

• challe 1

en armbandsklocka med läderband?

• Annapanna1975

Tack för tipset, challe, men han använder bara klocka på fest, och då för att han redan har en "fin-klocka".

• Champagne

En datorväska av läder?

• jockesfru

en flätad lädersnodd med en amulettring

Ludvigs mamma
  • Annapanna1975

Bra idé! Det ska jag se om jag kan hitta något snyggt (eller romantiskt)! Kan ju bli en kompletterande present iaf.

Kofttanten skrev 2008-01-14 15:32:11 följande:
    ett läderbokmärke?
  • Annapanna1975

Tack alla ni andra också för era förslag.

Inget som passar just oss, kanske, men jag påstår inte att det är lätt att vara tankeläsare. Jag har aldrig lyckats iaf.

• MissBeccis

Jag såg att det fanns en på tradera som sålde armband i läder som man kan få något skrivet på, funderade jag på som en liten present till sambon nu. Passar ju till läderbröllop också, som en mindre present i alla fall. Såg att det fanns svart läder och så kan man välja tex silverbokstäver, tror jag blir snyggt.
    http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?ftgnr=367952&listtype=0

Alicia 060623 ~ Tobias 070922 ~ www.rebeccas.se
  • Annapanna1975

Tack för tipset!

MissBeccis skrev 2008-01-23 19:15:02 följande:
    Jag såg att det fanns en på tradera som sålde armband i läder som man kan få något skrivet på, funderade jag på som en liten present till sambon nu. Passar ju till läderbröllop också, som en mindre present i alla fall. Såg att det fanns svart läder och så kan man välja tex silverbokstäver, tror jag blir snyggt.www.tradera.com/category/auctionlist.aspx...
Svar på tråden Vad ge mannen på 3-årig bröllopsdag (läderbröllop)?