• white cheese

Kebabpizza i Malmö?

Finns det verkligen ingen enda pizzeria som kan göra riktigt god kebabpizza i Malmö?
    Sen vi flyttade från Småland har vi försökt hitta en vettig ersättare, men hittills utan resultat.

Jag har (efter tips från större delen av min bekantskapskrets) testat följande:
    Armanos (vid Värnhem)
    Caesar (Nydala)
    Robertos (Sallerupsvägen)
    La Mare (Lorensborg)
    ...samt diverse lösa pizzerior som vi råkat snubbla över här och där, men det är verkligen ingen som kommer i närheten av de småländska kebabpizzorna!

Absolut bäst är Viking i Lomma, men det funkar ju inte riktigt att åka hela vägen dit när man blir sugen på pizza... Så hjälp mig nu - tipsa om var man får tag i en vettig kebabpizza!

• Svar på tråden Kebabpizza i Malmö?
  • Lemice

Mannens favorit är väl Amanos min favorit där är deras dallas pizza... Sen så finns ju marathon på dalaplan och så har vi capri på Lindeborg och pizza nr 1 på gustav...

Gillar personligen inte kebabpizza är mer för oxfilé pizza och där har vi Amanos som toppar listan och 2:a får nog Capri på Lindeborg komma..

• Doomstriker

Men vad i helvete, här kämpar jag med min vikt och så kommer du och frestar med dessa Guds skapelser, kebabpizzorna.

Exakt var i småland är de så ruskigt goda? Jag har nämligen en farbror i Huskvarna och en kusin i Jönköping så det vore roligt att få vräka i sig en delikat KP nästa gång jag besöker.

Lev väl.

• smulan 75

Pizzastugan på nobelvägen var min mans favorit o han äter bara den sorten de har även kebabrulle med smält ost i prova den

• smulan 75

Men har flyttat från malmö nu,tur för figuren men köper ibland när vi e där.

• white cheese

Det här låter ju lovande... vi får ge oss ut på pizzatestning, maken och jag...

Kebabpizzorna som inte går att slå hittades i Värnamo, men nu har pizzerian bytt ägare, så jag vågar inte lova nåt längre...

Och nej, kebabpizza och beach 2008 funkar inte riktigt ihop...

• de blir en flicka

har ni värkligen testat La Mare (Lorensborg) 
    de är ju världens bästa utan svamp o med vitlöks dressing de lägger även sallad på om man ber dem, kanske värt att prova igen....

Chella vårt under!
  • Vårsolen

enligt min bror så är svaret nej- bland det första han gör när han kommer hem till småland är att äta kebabpizza
    men jag ska tipsa han om förslagen här i tråden, kanske att han ändrar uppfattning då

Svar på tråden Kebabpizza i Malmö?