3d ultraljud
Någon som har gjort 3d ultraljud? hur går det till? Ser de om barnet skulle ha några missbildningar eller downs syndrom? är det värt pengarna med ett sådant ultraljud? Ngn som har gjort 3d ultraljud på barnmorskegruppen i Göteborg?
Någon som har gjort 3d ultraljud? hur går det till? Ser de om barnet skulle ha några missbildningar eller downs syndrom? är det värt pengarna med ett sådant ultraljud? Ngn som har gjort 3d ultraljud på barnmorskegruppen i Göteborg?
Det är ett vanligt ultraljud.Missbildningar kan ses INTE Downs Syndrom. Sen så är det inte alltid ett 3 d ult lyckas eftersom det beror på hur barnet ligger i magen o mängden fostervatten. När jag skulle göra mitt så fick jag nöja mig med 2 d för att bebbarna låg så långt ner o fostervatten inte fanns tillräckligt mellan dosan o ansiktet. Men väl värt pengarna. Fick ju fina 2 d bilder.
Jhonna
Gjorde mitt i vecka 30, helt klart värt alla pengarna! Mkt är dock beroende på hur barnet ligger som avgör hur bra bilderna blir, men oxå hur fostervätska och vatten du druckit under en längre tid innan som påverkar. Gjorde på tittutkliniken i sthlm, bor i småland men som sagt värt allt att få se den lilla innan Fick tipset där under undersökningen om barnet öppna och stängde handen var det ett tecken på att det INTE hade down syndrom, alltså stängd hand = ev down syndrom. Fick typ 50 bilder där..endel är spöklikt min dotter när hon var liten så man kan se drag hur barnet kommer se ut. Det var skoj! ingen aning alls om Gbg tyvärr
.
men ds borde väl kunna ses med tanke på att det ser lite annorlunda ut i ansiktet?? ser man inte det på ansiktsdragen om ett barn har ds? vet inte varför jag ororar mej för detta, är väl bara nojig, vad vet jag??