• Anonym

Sexlust och P-piller

Hej hej!

Jag har ätit P-piller i ca 5 år nu. Trionetta 28.
    Det är så här att min sexlust har avtagit mer och mer de senaste åren och det känns självklart inte roligt. Vill ju ha sex med min sambo, men vill inte samtidigt. Kanske vi har sex 1-2 ggr i månaden som det är nu.

Kom igår kväll att tänka på P-pillrena. Kan det vara dom som spökar och ställer tilldet för mig? Vi funderar på om jag ska göra ett uppehåll med pillren för att de som det blir någon skillnad.

Någon som har känt av en förbättring av sexlusten då ni slutat med p-piller? Något tips på vad man kan skydda sig med istället? förutom kondom då...

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Sexlust och P-piller
  • hidden angel

jag har varit likadan. och även mitt humör blev sämre o sämre. så jag har lagt av med hormonskitet nu, o mår mycket bättre.

Jag har kopparspiral

• Anonym

Kan man sätta spiral fast man inte fött barn??

Hur säkert är spiralerna??

• grodan80

Jag äter också Trionetta 28 och känner igen det du skriver om minskad sexlust. Jag har ätit mina i 6 år och funderar på grund av detta men också på grund av bebisplaner på att sluta med mina efter sommaren. Tror också att det beror på pillrena.

• hidden angel

ja, det kan man. fast det e inte alltid det går. men jag födde med snitt, o det gick hur bra som helst ändå.

kopparspiralen är runt 98,5% säker

• Anonym

okej, det kanske är värt att prova ett tag utan piller då för att se om det blir någon förändring. Hur långt tid tar det innan man märker något? om det nu är det som är problemet...

• hidden angel

jag vet inte hur lång tid det tar. jag blev liksom gravid typ en kvart efter..så jag hann aldrig känna efter

• hidden angel

...så mitt tips e.. glöm inte skydda er ordentligt ändå!

• Anonym

det är nog (tyvärr) ingen fara när det gäller det. Min sambo skulle inte ta i mig med tång om det inte fanns något skydd....=)

• Anonym

Vad finns det annars man kan använda som inte innehåller hormoner? Pessar? Känns inte som att det är så säkert...

• hjärnladyn

Ja, jag också känner igen mig. Fick också mindre lust av p-piller, även om jag åt en annan sort än dig. Nu har jag slutat och lusten har kommit tillbaka!

Svar på tråden Sexlust och P-piller