• Kange

Onda ilningar nedåt

slidan - är det när Pyret rör på huvudet i bäckenet? Eller är det att huvudet fixeras? Är ni fler med mig som har det?

Ibland gör de mindre ont, men oftast gör de jätteont för mig. Är vissa dagar och inte hela tiden som jag känner detta.

Kram Kange, v 37+4

• Svar på tråden Onda ilningar nedåt
  • pea71

Jag har precis lika känsla, min bm sa att det var lillen som ligger långt ner och trycker på. Är i v 39+5.

• Krodan

Säkert fixering på g om du inte är det innan, min bebbe brukar "pillla mig i urinröret" men tydligen är det att hon ligger så långt ner så det känns bara så

• Helly78

Jag har också sånt liknade känslan, bebbe ligger långt ner och trcyker sig.. , Är v 38+2

• Kange

Låter ju positivt att Pyret är påväg nedåt Hoppas att h*n är fixerad när vi ska till bm på måndag.

Ha en bra dag,

Kram Kange

• phoebs

Bra beskriving! Jag tycker också att det känns som om "loppan" puffar och trycker mot urinröret (eller - ja, det känns så) Det svider/ilar på ett mkt obehagligt sätt, och jag har undrat vad det kan vara. UL i onsdags visade att h*n då vänt sig och ligger med huvudet neråt. Enda jag funderar över är att ni andra som svarat ligger ett par veckor före mig...(v.34) Ha det så bra!

• delicato

det ilar och ilar ibland. jag hade ont så där i över en hel dag + natt så jag blev orolig å åkte in, visade sig att jag var öppnade mig 1 cm.
    var i v 34+3 då. frågade först henne om det gjorde ont för att bebisen kanske fixerade sig men fick lite konstig svar, så hon tryckte mig under naveln och det gjorde ont som attans!

• Heather KL

Det har gjort så av och an för mig under ett par veckor. Idag har det varit det värsta och jag måste stanna stilla och andas o vänta tills den avtar... Var på UL i fredags och såg att bebbens huvudet har inte så mkt plats kvar alls så jag förstår varför jag har så mkt ont och den nuddar nerverna där.

/Heather
    BF idag!

• lill linda 82

Så där har det varit på mig sen v30 ungefär, är intensivare nu...vissa dagar kan jag knappt stå på benen då det hugger till i underlivet o blygdbenet. Måste verkligen vara många nerver där nere som kommer i kläm.. Ilningar o tryck varvat med mensvärk. :/ O det svider till som i urinröret.
    Spännande o se nästa gång hos bm om h*n fixerat sig eller inte.

• babyboom2005

Känner precis samma sak min bm sa att det berodde på att huvudet tryckte på och gjorde så att nerverna kom i kläm. Nervsmärta helt enkelt!

• Tjejen30

Här är en till som har onda ilningar neråt... Är i vecka 30+6 och var till BM idag. Som jag misstänkte så hade bebben vänt sig med huvudet neråt (ej fixerad ännu). Hon gjorde ett UL på mig för att kolla (jiippiii!!), allt såg bra ut, men jag fick en tid hos läkaren nästa vecka för att kolla hur livmodertappen såg ut. Hur ska man stå ut med det här i sååå många veckor till? Känns ju som bebben är på väg ut ibland...

• smulan001

Har haft samma ilningar som er andra, men det blev betydligt mycket bättre när bebben fixerade sig. Nu känns det som h*n är halvvägs ute, men inga ilningar i alla fall. Min lilla krabat ligger så långt ner som det går, så nu är det bara att vänta!!!

• mimmi

Är i v. 36 och har samma sak. Har sagt i några veckor nu att det då och då känns som att lillen biter mig i urinröret....

Känslan har blivit värre de senaste dagarna.
    Var hos BM idag och fick veta att han fixerat sig.

Så det är kanske inte så konstigt att man känner så när man har ett huvud mellan bena...

• Heather KL

Smulan - lyckos dig! hehe Min bebis huvud är fixerat ganska så tät där nere och jag får ilningar av och an... mkt mer igår och idag än nånsin. Svärmor säger jag har sjunkit mkt dom senaste 2 dagar så det kan vara på g... detta är mit första graviditet.

Heather
    bf+1

• Pyris

Hade det så jätte mycket ett par veckor gjorde verkligen svinont..jag var helt gråtfärdig när bebis satte igång..men nu sen några dagar tillbaka känner jag inget mer ilande...däremot jäkla hugg rätt i blygdbenet med jämna mellanrum, antar att det är foglossningar.
    Kanske bebisen har kommit så långt ner som den ska då..

Pyris - 34+6

• Piff och Puff

Här är en till med "nålstickningar i urinröret". Det bara sticker till när som helst, oftast när jag är ute och går. Är i vecka 33. Låter lite lugnande att det är flera som kännt av samma sak. Började så smått undra om jag fått urinvägsinfektion eller ngt liknande. Men det verkar inte som det nu när jag hör att flera känner samma sak.

Svar på tråden Onda ilningar nedåt