• BetongMorsa

Svärmor favoriserar hans barn

Jag vet inte vad jag ska göra längre. Svärmor favoriserar hans barn men verkar strunta i mina. Skämmer bort hans med resor, presenter allt möjligt. Är gärna barnvakt åt henne men när hon e hos sin mamma ringer svärmor aldrig för att träffa mina barn. Och sambon bryr sig inte heller. Vad ska jag göra?!?! Blir tokig snart o tycker synd om mina barn att farmor inte bryr sig när hon e så engagerad i deras storasyster...

• Svar på tråden Svärmor favoriserar hans barn
  • Vilsekommen

Usch, jag vet verkligen inte hur jag ska tipsa dig..

Verkar inte allt för roligt.

Tyvärr är jag rädd att hamna i den situationen jag med. Har dock inte barn än och det är jag glad för.

Svärmor favoriserar sitt barnbarn och säger hela tiden att det aldrig kommer finnas nån som är lika go´, underbar, bäst, toppen mm som henne.

Hon kommer alltid vara farmors favorit nummer ett.

Det är inte så jag blir sugen på att ge henne ett barnbarn eller ta med mitt barn dit..

• BetongMorsa

Nej kan tänka mig det. Min svärmor har även 5 andra barnbarn som verkar komma på en gemansam 2:a plats. Men mina barn hamnar lååångt ner...

Vet inte vad det är hos min bonusdotter som gör att hon e så galen i henne. Det verkar som att svärmor tycker synd om henne för att min sambo och hans ex separera men ett av de andra fem e oxå skilsmässobarn.

Och min sambo och hans ex separera för 4 år sen så jag tror hon inte kommer ihåg så mkt av deras familjeliv då hon bara va 3 när de gjorde slut.

Nu te.x i jul spenderade svärmor ca 700kr i julklapp till bonusdottern medan hon la ca 100 på min lilla "för hon fattar ju ändå inte" även fast hon lovat att köpa en gåstol till henne.

Blir tokig på kärringen snart

• Olurvia

Har en bonusdotter och två egna barn. Mina barn har sin farmor och farfar samt mormor och morfar och bonusbarnet har sina. Sen att vi som föräldrar valt att leva med varann gör inte att det är en självklarhet att våra föräldrar ska ge sina bonusbarnbarn presenter eller dylikt. Det är upp tll dem själva. Jag kan inte kräva att hans föräldrar ska ge mina barn saker. Det jag kan kräva är att de visar respekt och ger dem trevligt bemötande. Sen om de väljer att ge saker eller annat är det bara kul. Men det finns inget tvång. 
    Hoppas ni hittar en lösning.

• BetongMorsa

men farmodern är både hans o mina barns. De har samma. Annars fattar jag väl att man inte behöver ge varandras. Men mina föräldrar (ej hennes bio morföräldrar) är rättvisa mot alla tre. Därför undrar jag varför hon inte kan va det mot sina egna barnbarn. Min sambo e ju biopappa till alla tre barn i vårt hushåll

• AnnanAnna

Betongmorsa: Ärligt talat så skulle jag faktiskt säga till henne!

Jag skulle säga något i stil med att "jag tycker det känns lite orättvist att du så uppenbart favoriserar ditt ena barnbarn och det kommer bli väldigt konstigt i framtiden om du fortsätter med det".

När hon är farmor till alla era barn tycker jag det låter otroligt märkligt att man favoriserar sådär!!!

Men verkligen, säg till henne! Det är inte så tokigt att bara vara rak och ärlig, för du säger ju det du känner här i tråden. Formulera dig på ett schysst sätt till henne på samma sätt!

Om hon tar illa upp så är det bara att säga att det här är så jag känner, självklart får du skämma bort dina barnbarn i rimliga doser men det blir konstigt för mig som förälder till två av dina barnbarn att du inte bryr dig om dem lika mycket.

• Häpp

Känner igen det där, men från faster. Min bonus är den underbaraste, sötaste som finns och gör aaaldrig ngt fel.
    Hon ringer och vill träffa honom med min sambo på stan men vår gemensamma dotter och jag är inte så viktigt att träffa.

Farmor tycker att det är så synd om bonusen, och hon bara måste ha egentid med honom med jämna mellanrum.

Blir så trött på att höra om deras illusioner om att bonusen är felfri och att bråken på dagis bara måste startas av någon annan, för han är ju så snäll och rar.

Ja det kan han vara men kan också vara tvärtom, precis som alla barn. INSE!

• TeeLo

TS; dina barn, är det era gemensamma barn eller 'bara dina'?

Jag vill verkligen inte trampa någon på tårna, men är det så konstigt att ens biologiska barnbarn är dem man älskar mest?

• TeeLo

BetongMorsa; hoppsan, såg att jag missade ett inlägg av dig där.

Då tycker jag hon är knäpp istället!

• Trogga

din svärmor kanske tyckte bättre om din killes ex?

Svar på tråden Svärmor favoriserar hans barn