• Safa

TENS från Clas Ohlsson?

Fick reklamblad i brevlådan idag från Clas Ohlson och dom säljer en TENS-apparat för 395:-, det står inte vilket märke det är.. är det någon som också fått reklambladet och vet om den är bra?

Tack på förhand!

• Svar på tråden TENS från Clas Ohlsson?
  • Mirakel händer

Jag har provat min kompis TENS från Clas Ohlson. Det är bra och passar mig. Så jag ska köpa en egen nu. Jag har provat den mot min värk i nacke, axel och mitt onda bäcken. Å det blir bättre men ej helt bra, men det vart det ej av den jag hade från min sjukgymnast heller. Men det lindrar. å det räcker gott och väl.

• Spartacus

finns det på claes ohlson för den ringa summan? gud på toppenbra! då kanske man kan unna sig den lyxen då... det är ju värt att köpa bara för att se om det fungerar bra, kanske är något man akn ha nytta av även till ömma leder i vardagen och under förlossningens första värkar

• Strumpan 78

Bra att veta att det finns! tack!

Jag ska låna från barnmorskemottagningen två veckor före bf, OM det finns någon inne. BM antydde att de verkar försvinna... Om det inte finns så vet jag ju nu att det finns att köpa!

• Safa

Jag tror jag ska köpa den, när jag kommer iväg... Har foglossning och sambon har svårt att hinna efter jobbet, men direkt när jag provat den kan jag återkomma om hur jag tycker den fungerar.
    Har provat TENS hos sjukgymnasten, det är skönt :)
    Och en så har man ju användning av även fast man inte är gravid, och det är ju bra.

• chomchom

oj det var ju ritkigt bra pris på den!!

När jag väntade sonen hyrde jag en TENS från www.cefar.se.
    den var kanonbra!!! de har en speciellt anpassad för kvinnor. det finns ett program för förlossning där man kan trycka in en knapp när man känner värken komma, då stegrar den upp.
    det finns även ett program som är bra när man har ont i benen när de sväller osv.

jag tycker at den var kanon o jag ångrar att jag inte köpte den...  Jag hade den på under hela förlossningen och behövde bara den och profylaxandniingen som smärtlindring!!!!

~~ Max 061209~~ ~~Tvillingar 0806~~
  • Safa

Hej, nu har jag varit och köpt denna TENS apparat, sen när jag läser instruktionsboken så står det att man ABSOLUT inte ska använda den om man är gravid....???? Konstigt! finns det olika sorters och vissa kan man använda och vissa inte....
    Ska ringa sjukgymnasten i morgon och höra vad hon säger...

Märket på denna TENS är "tiq", är det någon här som vet?

Med vänlig hälsning

• Safa

Har ännu inte testat den, men jag tog med mig den till min sjukgymnast som fick titta på den. Hon tyckte den såg bra ut :) tror dom skriver så i instruktionen bara för säkerhetsskull, men använder man den på rätt sätt så ska den inte vara farlig att använda för gravida.

• Lucasmamma

Jag köpte en tens på tradera. Helt ny. Fick den till väldigt bra pris. Finns nått företag eller så som säljer där och där kan du få den billigt. Jag kan verkligen rekomendera den. Har funderat jättebra!

Svar på tråden TENS från Clas Ohlsson?