• stina72

Hur många husvisningar ?

Vi köpte ett hus för ca 4 år sedan men har nu börjar fundera kring att sälja för hitta något annat.
    Grejen är ju den att nu vet vi lite mer vad det är vi är ute efter. Kraven på nästa hus har ökat ganska rejält. Och vi har tittat på hemnet.se i snart ett halvår men det har inte ens kommit ut något hus som vi vill gå på visning av

Hur lång tid tog det innan ni hittade ert drömhus?
    Hur många visningar var ni på?

• Svar på tråden Hur många husvisningar ?
  • Pikku Enkeli
    Hur lång tid tog det innan ni hittade ert drömhus? Har inte hittat vårt drömhus än.
    Hur många visningar var ni på? Fyra om man räknar in huset vi köpte.
    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Linda1976

En, sen insåg vi att nog skulle bygga nytt för att få till det som vi ville ha det... Sprang på tomten på väg FRÅN första visningen!! När vi ringde företaget hade tomten varit byggklar ½ timme...

"Ni är de första som ringer, vill ni ha den är den er".... SHIT!! Och ingen budgivning heller, vilka looooosers Men tomten och sedemera huset blev vårt, precis i rättan tid innan priserna rusade!! (2002)

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Silverblå

Säkert var vi på en 30-40 visningar. Bjöd på ett hus, men la oss innan jag klev upp på glasvernandan här i huset, räckte fram handen till mäklaren och sa "Här ska jag bo!" Inte ångrat mig en dag! Älskar att bo här!

• Legolina

Typ 2 visningar i veckan i ett halvår... (räkna själv)

Vi hittade inte drömhuset så vi bygger det själva istället!

• ladybird fia

Vi var på två husvisningar innan vi föll pladask får vårt hus på den tredje visningen! Vi som bara skulle kika för skojs skull...

• KaeJ

Det de som vet rekomenderar är att gå på minst 14-16 visningar. Vi var på 1 och köpte det huset! :) Men har aldrig ångart mig. Älskar mitt lilla hus! :)

Även om ni inte gillar huset på hemnet kanske det är värt att gå på en visning. Bilderna där är ju inte alltid så bra och man får ju ingen känsla direkt.

Lycka till

Svar på tråden Hur många husvisningar ?