• Myraa

Hej hej

jag har funderat på att läsa bokföring. folkuniversitet och medborgarskolan har samma utb. men det skiljer 2000:-. utbildningarna är lika långa och har samma antal träffar.

Så jag undrar om nån har läst på nån av skolorna och hur är kvaliten på kurserna!

Väldigt tacksam för svar!

• Svar på tråden <Vad är skillnaden på medborgarskolan och folkuniversitet?
  • Mia83

Ingen aning, men blev nyfiken nu eftersom jag ska läsa bokföring på medborgarskolan i februari.

• Myraa

Ja jag anmälde mig idag, men nu funderar jag på att plugga bokföring på högskolan istället det är lika lång utb. och den finns på distans... och utav högskolan får man ju riktigt betyg. det får man inte av medborgarskolan utan man kan be om ett kursintyg, det kostar 75:-. Och den kursen ger inga poäng för vidare studier. så då undrar jag hur det ser ut i arbetsgivares ögon. om det är bättre att plugga det på högskolan. Jag vet inte hur jag ska göra. står verkligen i valet och kvalet!

• Mia83
    Myraa skrev 2008-01-15 19:48:41 följande:
    Ja jag anmälde mig idag, men nu funderar jag på att plugga bokföring på högskolan istället det är lika lång utb. och den finns på distans... och utav högskolan får man ju riktigt betyg. det får man inte av medborgarskolan utan man kan be om ett kursintyg, det kostar 75:-. Och den kursen ger inga poäng för vidare studier. så då undrar jag hur det ser ut i arbetsgivares ögon. om det är bättre att plugga det på högskolan. Jag vet inte hur jag ska göra. står verkligen i valet och kvalet!
    För min del kvittar betyget egentligen. Jag ska läsa kursen för att kunna ta över bokföringen för min svärmors företag.
  • Myraa

Lycka till med kursen. jag ska också läsa den på medborgarskolan nu i februari. Sen får vi se om det blir högskola!

• Sofis

Jag läste en kurs på medborgarskolan förra terminen. Det var det sämsta jag gjort nånsin och jag ångrar bittert att jag la ut 2000 spänn på den kursen!!! Jag kommer aldrig mer ta nån kurs hos medborgarskolan igen!

Svar på tråden <Vad är skillnaden på medborgarskolan och folkuniversitet?