Ni som har långt tjockt hår, tips?
vill spara till långt men mitt hår blir ofta volymlöst, slitet o fult när det kommer till en viss längd, vet att jag haft långt fint hår när jag var liten, ni som har det, hur gör ni? tips ..
vill spara till långt men mitt hår blir ofta volymlöst, slitet o fult när det kommer till en viss längd, vet att jag haft långt fint hår när jag var liten, ni som har det, hur gör ni? tips ..
Jag tycker oftast att håret blir väldigt fint och glansigt om man färgar/tonar med jämna mellanrum. Du kanske inte brukar färga ditt. Annars så är ju inpackning och sånt som gäller
Toppar håret 1-2 gånger om året, använder aldrig spray, hårtork, mousse, gel eller plattång. Använder väldigt sällan balsam, mitt hår blir så platt av det. Borstar alltid håret innan dusch, aldrig när det är blött. Tvättar håret ca 3 gånger i veckan. Har aldrig haft problem med slitet hår, men jag kan inte exakt säga vad det är jag gör som får mitt hår att bli så fint.
Kör No poo. Inget schampoo alltså. Tvättar med balsam och gör oljeinpackningar.
Klipper topparna regelbundet och använder tigi´s produkter, älskar dem!Inpackning ca 1 gång/vecka. Applicerar bara balsam i längderna och inte i hårbotten för då blir håret inte så platt.
Håller även med UmmAlina om att håret får jättefin glans av toningar.
Toppar håret och intensivtonar ungefär varannan månad (för jag är jättegråhårig). Har ett jättebra schampoo, John Frieda schampoo och balsam (som jag köpt på Kicks) för långt rakt hår. Använder aldrig inpackning, har ganska bra kvalitet på håret.
Plattångar ibland, men har då en produkt som skyddar håret (L'Oreal brun/guldig tub som jag köpt hos min frisör). Ibland tar jag i lite serum också, särksilt i babyluddet runt ansiketet s0pm har en tendens att bli fort slitet och se frizzy ut.
Jag blåser aldrig håret och jag går inte och lägger mig med blött hår.
Jag har vågigt tjockt hår, så jag borstar aldrig håret. Enda gången jag reder ut det är när jag haft i balsam i det och då drar jag ut det med fingrarna. Jag använder mig av silikondroppar de dagar jag tycker det ser livlöst ut. Ibland vill jag få extra volym och tar i mousse (L'oréal full volume extra tecni.art). Jag fönar inte håret och kramar det för att få ut mer av lockarna. Jag färgar min utväxt lite och då och då också. Tvättar håret 2-3 ggr per vecka.
Jag tyckte också att mitt hår såg slitet ut, men alla övertygande mig om att det var fint. Så jag tror att du kan vara för hård mot ditt hårs utseende.
Jag tonar det var tredje månad för att få det lite blankare. jag tvättar det bara 1 ggr/veckan, ofta har det inte ens hunnit bli fett då, fönar det aldrig, har i lite olika grejer för att det ska se blankt och lite fluffigt ut - Tigi produkter. Men i övrigt är det tjockt och det har jag fått från mamma, gener helt enkelt. sen är det lite rött och då har man tjockare hårstrån.