• Judy

Ska katten sova i vårt sovrum första natten?

Vi har ikväll varit och hämtat vår kattunge och han har gått runt i lägenheten och undersökt och så, börjar mer och mer känna sig säker men jag undrar om vi ska ha katten på vårt sovrum de första nätterna? Med mat och låda.. Eller hur ska man göra?

• Svar på tråden Ska katten sova i vårt sovrum första natten?
  • Minikatt

Kan ni inte ha dörren öppen så han kan gå ut och äta eller gå på lådan? Måste ni ha stängd dörr är det en bra idé att ta in lådan och vatten iallafall. Den vill ju inte vara ensam första natten

• Agapi

Säger som minikatt låt bara dörren vara öppne som h*n kan gå var som känns bäst.

• Friyaz

vi har två katter när vi fick första gick hon på lådan förutom första två dygnen så gjorde hon sina behov i alla hörn... ja tror hon märkte sitt revir. men den andra katten gjorde nog bara som den äldre, för hon gick bara på lådan...

• Friyaz

va ja menar är att det är inte säkert att det hjälper var ni än sätter lådan... men ja skulle nog låta dörren vara öppen.

• Judy

Okej, ja det blir nog så! Men han ligger och sover i soffan nu, ska vi flytta in honom när vi går och lägger oss så han inte blir förvirrad när han vaknar?

• Agapi

Låt honom ligga och lämna dörrar öppna så är de ingen fara. Ivärsta fall vaknar ni av att han jamar

• Judy

Okej, ja det är kanske bäst så! Shit man vet ju inte hur man ska bete sig! tack

• Agapi

Förstår de =) Har haft katt hela mitt liv nästan iaf, men kommer inte ihåg när de var så små (mina katter är 15år i år). Men man kommer nog in i hur man ska göra ganska fort. gjorde så me min pojkväns katt (även om han var nått år när de "fick" honom) och de funka fint.

Bara att gå upp och lyfta me honom in till er om ni hör honom låta ledsen inatt.

• Birgitta2

Första natten tog vi faktiskt med dom och lade hos oss. Och där låg de. Och det visade sig att de så småningom skaffade andra liggplatser, men själv kände jag att de behövde trygghet första nätterna. Däremot lät jag låda och mat stå där de stod och skulle stå sen också. Katterna hittar dit, så länge dörrarna står öppna.

• Judy

Ja nu är natten över! Han vaknade från soffan, blev orolig när vi gick därifrån så han kom till oss i sängen och han la sig mellan oss vi våra huvuden och sov hela natten där!

Men nu på morgonen är han lite orolig, han börjar jama när vi inte är i samma rum som honom, dessutom vill han knappt äta nånting och har inte druckit en droppen sedan han kom..

Svar på tråden Ska katten sova i vårt sovrum första natten?