• Majras

Blir detta för "hattigt" för en chef?

Ska vara hemma med fp tills den 31 maj. Sen tänkte jag jobba juni och halva juli, alltså under semestertider. Sen ta semester och sen fp igen för att sen komma tillbaka på heltid i september.
    Tycker ni det låter hattigt?

• Svar på tråden Blir detta för "hattigt" för en chef?
  • Lillknoppen2

Men "hattar" gör vi ju de flesta för att få ihop det,särskilt med semestrar etc. Det är ju bara att snacka med chefen och klarera hur du ska göra, vad det innebär för jobbet och sedan skriver du väl en personalsedel eller liknande till personalavdelningen där allt står nedprintat ordentligt så lönekontoret vet vad som gäller.

• Majras

Jo, det var det jag tänkte, att många gör ju så. Och iom att jag inte vet vart jag hamnar efter min föräldraledighet, jobbar som personig assistent, så borde ju chefen tycka det är bra med en som vill jobba under semestertider

• Mozarts Nachtmusik

kan ju bli svårt med vikarier om man gör så.

har du en vik för dej som vill ha den andra ledigheten med borde de gå bra,

julmust is the shit!
  • Majras
    Mozarts Nachtmusik skrev 2008-01-15 09:36:39 följande:
    kan ju bli svårt med vikarier om man gör så.har du en vik för dej som vill ha den andra ledigheten med borde de gå bra,
    Nej, jag har ingen vikarie för mig, för precis innan jag gick på ledighet så hade jag ett sjukvik som gick ut 1 mån senare. Är dock fast anställd i kommunen
  • Mitsuko

skit i vad chefen anser...familjen är viktigare

du har rätt att "hatta" upp din fp i 3 perioder. som jag fattat det fr du ta 3 olika perioder per år utan att de kan neka dig ( om du söker 2 mån innan såklart)...

• Mozarts Nachtmusik
    Mia m Rasmus och Maja skrev 2008-01-15 11:00:35 följande:
    Nej, jag har ingen vikarie för mig, för precis innan jag gick på ledighet så hade jag ett sjukvik som gick ut 1 mån senare. Är dock fast anställd i kommunen
    har du ingen fast placering än så borde de inte vara några problem

o visst går familjen först, men man kan ju försöka ha de bra på jobbet med för det
    julmust is the shit!
Svar på tråden Blir detta för "hattigt" för en chef?