• Maagdaa

Smidig barnvagn som inte tar så stor plats i bilen ?

Det är dags att köpa barnvagn nu, men vi hittar inga som passar riktigt.

Vi letar efter en vagn, både med sitt-och liggdel som inte tar så stor plats i bagageluckan på vår volvo.

Har ni några tips? Vi känner oss lite vilsa :)

Tack !

• Svar på tråden Smidig barnvagn som inte tar så stor plats i bilen ?
  • NovaSötis

En vagn som blir väldigt liten är en teutonia fun... men har ni en kombi så får de flesta vagnarna plats om det inte är någon äldre.

• jennychristina79

vi har en teutonia mistral s, den är kanon bra.

Har en vw golf och det var den enda vagnen av dom vi valde emellan som fick plats i min baklucka.

• Vombell

Jag har köpt en Baby Travel Jogger som blir extremt liten ihopfälld. När man har liggdelen på så knäpper man lätt bort den när man fäller ihop den men med sittdelen behövs det inte utan den blir extremt liten ändå.

Kollade in alla trådar här på FL samt rådfrågade barnvagnsaffärer och jag har knappt hittat ett enda negativt omdöme om vagnen utan alla verkar väldigt nöjda med den.

Det enda som kan upplevas som negativt är att sittdelen endast kan vara så barnet sitter framåtvänd men det är inget som direkt bekymrar oss..

• Maagdaa

har faktiskt kollat på en teutonia :)

jo vi har en kombi men vi har hund också så hundburen måste få plats också :) är dock en mindre ras.

• Trojka

En Bugaboo kanske? Blir väldans liten ihopfälld.

• Juleja

Vi köpte oss en Brio happy med compactchassi. Vi har en golf kombi -00, och vi får även in den i mammas vanliga golf -00.

Det finns ju "futirstiska" barnvagnar i massor nu, som bugaboo och allt vad de heter, men vi gillar inte alls den stilen utan ville ha en klassisk vagn. Men de andra tar säkert mindre plats.

Happyn vi köpte (-07), med ligg- och sittdel, fäller ihop hjulparen när man fäller den, och det är vändbart styre för val av färdriktning.

Hoppas ni hittar någon som passar er!

• StinaW

Vi har en volvo v40, en kombi alltså. Dock ingen hund. Vi vald Emmaljunga City Cross, den var den som vi hittade som var smidigast, tar liten plats hopfälld, väger inte mycket(viktigt när man ska hålla på och lyfta i och ur bilen!) och enkel att fälla ihop. Men den har ändå en rymlig liggdel, vi valde Citykorgen till isf en hård lift, på så sätt får vi "2" olika vagnar i färgsättningen..

Du ska alltid höra med dem som säljer barnvagnarna, de SKA kunna hjälpa dej! Vet de inte om vagnen får plats i din bil, och inte vill hjälpa dej att testa, gå någon annanstans! Det handlar om mycket pengar, då ska man få bra service! Vi har gått i från affärer där vi inte fått tillfredställande service vid både köp av vagn och bilstol!

Hoppas du hittar nått i denna Djungel! //stina

• IdaElt
    Svar på #6
    Vi har också kollat på barnvagn som tar liten plats. Vi har endast funnit en som rymms i vår lilla Ford Sierra sedan. Det är Brio Happy med compactchassi.
  • Lärarn

Vi valde Bugaboon som får plats i vår lilla Corolla! Lätt också!

• Fanny87

vi ska köpa oss en Herqules, kanske inte så jätte lite men vi tycket den tar lagom med plats och ville ha en vagn men fyra hjul... Vi jämförde med några andra vagnar men har betsämmt oss för denna...

Underbara lilla du, kan du inte stanna i min magen nu...
  • Fanny87

modellen heter razor 4
    mått ihopfällt ink hjul:
    (L*B*H)  84*65*39

Underbara lilla du, kan du inte stanna i min magen nu...
Svar på tråden Smidig barnvagn som inte tar så stor plats i bilen ?