Vad är inkubationstiden vid magsjuka??
vill veta när man kan "ropa hej"
vill veta när man kan "ropa hej"
Jag tror att inkubationstiden är ganska snabb när det gäller magsjuka. Har du inte fått den på 4-5 dagar efter att du träffat någon som är smittat, så borde du inte få den.
Men vadå kan det vara ända upp till 5 dagar!!??
Sjukvårdrådgivningen sa max 3 dagar till mig. Men räkna du med 4-5 dagar så är du ju på den säkra sidan .
Har du träffat magsjuka?
Har för mig att jag läst 6-48 timmar nånstans men det är säkert olika.
Ayya:
Nja... Det går magsjuka på dotterns dagis å hon var där vid 13 tiden senast i går....
Oki.. min son var på dagis torsdagen den 20 dec... På fredagen var det ett barn som kräktes på dagis, min son var ledig, och först på söndagen blev han magsjuk... så det kan ta ett par dagar...
Naijna:
har oxå hört upp till 48 timmar
Ja 48 timmar så smittar man efter att man varit sjuk.. men inkubationstiden är längre..
Så det är så att man kan bära på magsjuka i 5 dagar innan man börjar kräkas?
Nej det tror jag inte. Det brukar gå ganska snabbt. 2 dygn är det längsta jag har "fått vänta" på att det ska bryta ut.
vi var o lekte på lek o bus landet i lördags, och söndags kväll började dottern spy som en tok. så jag tror snarare att inkubations tiden är 1-4dagar efter egen erfarenhet. lite olika. Sambon o jag är inte drabbade än, får väl se. Förskolan har inte någon magsjuka.
inkubationstiden är väl 12-48 timmar? Har jag då läst. Sen smittar man upp till 48 h efter senaste symptom (i vissa fall faktiskt längre, men det är inte så vanligt)
1-4 dagars inkubation, sen smittar man ca 48 timmar efter man är "frisk".