Vet du vad??
Jag bad min man göra det och det var hemskt!Han tyckte inte det,men jag mådde dåligt efter det i flera veckor....och det hjälpte inte ens!!!!
Men vet du vad som hjälper??
VITKÅLSOMSLAG!!!!Jag tog en varm dusch,masserade brösten lite och lade ett vitkålsomslag på brösten.Det är kylande samtidigt som det drar ur extra vätska!Hjälpte mej efter en dag och det är så skönt,luktar inget vidare,men det hjälper mer än väl.
Detta ska man dock vara försiktig med och kanske inte ha för länge då det även kan minska produktionen av mjölken,Många använder det när de vill sluta amma,men testa för det är underbart!
gutestjej skrev 2008-01-15 13:37:52 följande:
TACK SNÄLLA FÖR ERA SVAR!Man känner sig helt hjälplös när något sådant här händer.Jag har haft mjölkstockning tidigare men aldrig i denna omfattning.Jag har ju använt varm vetekudde i stort sett hela tiden och så duschat varmt två gånger om dagen länge men felet är väl att jag inte har låtit barnet suga tillräckligt mycket helt enkelt. Idag har hon inte velat ta det sjuka bröstet alls i munnen trots att jag har handmjölkat fram lite innan jag lagt henne till bröstet.Jag brukar göra så att jag lägger barnet varannan gång från armhålan och framåt och sen nästa gång framför mig på traditionellt sett då suger hon ju från olika håll varje gång, jag har sen avslutat med min handpump för att få ut maximalt.Hur många milliliter brukar ni kunna pumpa ut?Nu är det bara att kämpa på och pumpa på och försöka få lillan att vilja ta bröstet.Tack för er uppmuntran, den behövs!Ps. Jag fick tipset av läkaren att be min sambo suga på bröstet för att få maximal effekt, det skulle jag aldrig få han att ställa upp på samt att jag skulle inte känna att det var ok.