Behöver hjälp med skonummer!!
Jag undrar vad en 10-12 månaders baby har i skostorlek ungefär. Vet att det kan variera mycket. Han är nu 9 kg ca och runt 72 cm. Hans fot är ca 11,5 cm. Vad hade ni valt för skonr??
Jag undrar vad en 10-12 månaders baby har i skostorlek ungefär. Vet att det kan variera mycket. Han är nu 9 kg ca och runt 72 cm. Hans fot är ca 11,5 cm. Vad hade ni valt för skonr??
Svårt att säga men jag skulle gissa på stl 19.
Max är 1 år och har stl 20-21.
Fråga på skoaffären, de kan hjälpa dig.
Olika märken har olika stora skor. Be någon i skoaffären mäta olika skor till er. Men någon stans runt 19 tror jag han hamnar på.
OK! Det är liksom så att jag redan köpt ett par skor i strl 19. Han har också ett par tygskor i strl 20 men dom drunknar han i. Och fanns inga i strl 18 så......
Hm.. enligt det där så borde det vara snarare nr 20 men dom drunknar han som sagt i.... Jättesvårt det här!!
Skor är olika stora i olika märken, eftersom du vet hur stor hans fot är så skulle jag ta en mätsticka i skoaffären och mäta skorna invändigt, lägg på ca 15 mm så har du en sko som är lagom stor.
Jag tror isac hade 12 eller 12.5 cm och han ska ha skor som var 20-21. Tydligen ska man ha 1½ cm till övers på småbarn (så sa de i skoaffären) Men jag har ett par andra skor som är i 21 och som känns nästan små åt honom så det är väl som med vuxenskor, det är olika beroende på vilket märke hur stor skon är
Mät skon inuti!!! Jag här mätt med en talmeter på sonens skor och det funkade jättebra!!!
Som i tidigare inlägg, det varierar rejält mellan olika märken och skor. Minns inte hur mycket växamån det bör va i den åldern men det är väl ca 1cm. Skon bör nog vara 12-12,5cm för att sitta bra.
Lycka till!!!
Klaras fot är 11.5cm och hon har storlek 20... Fast jag tror att det är olika på olika märken... Kavats skor i storlek 20 "brukar" vara ca 12.5cm.
Hoppas du hittar några skor...
/Maria