• Erik

Behöver hjälp med skonummer!!

Jag undrar vad en 10-12 månaders baby har i skostorlek ungefär. Vet att det kan variera mycket. Han är nu 9 kg ca och runt 72 cm. Hans fot är ca 11,5 cm. Vad hade ni valt för skonr??

• Svar på tråden Behöver hjälp med skonummer!!
  • Vilmagbg

Svårt att säga men jag skulle gissa på stl 19.
    Max är 1 år och har stl 20-21.

• Cittra

Fråga på skoaffären, de kan hjälpa dig.

• näbben

Olika märken har olika stora skor. Be någon i skoaffären mäta olika skor till er. Men någon stans runt 19 tror jag han hamnar på.

• Erik

OK! Det är liksom så att jag redan köpt ett par skor i strl 19. Han har också ett par tygskor i strl 20 men dom drunknar han i. Och fanns inga i strl 18 så......

• Erik

Hm.. enligt det där så borde det vara snarare nr 20 men dom drunknar han som sagt i.... Jättesvårt det här!!

• Teskedsmamman

Skor är olika stora i olika märken, eftersom du vet hur stor hans fot är så skulle jag ta en mätsticka i skoaffären och mäta skorna invändigt, lägg på ca 15 mm så har du en sko som är lagom stor.

• mia1968

Jag tror isac hade 12 eller 12.5 cm och han ska ha skor som var 20-21. Tydligen ska man ha 1½ cm till övers på småbarn (så sa de i skoaffären) Men jag har ett par andra skor som är i 21 och som känns nästan små åt honom så det är väl som med vuxenskor, det är olika beroende på vilket märke hur stor skon är

• L2K

Mät skon inuti!!! Jag här mätt med en talmeter på sonens skor och det funkade jättebra!!!

Som i tidigare inlägg, det varierar rejält mellan olika märken och skor. Minns inte hur mycket växamån det bör va i den åldern men det är väl ca 1cm. Skon bör nog vara 12-12,5cm för att sitta bra.

Lycka till!!!

• mariagbg

Klaras fot är 11.5cm och hon har storlek 20... Fast jag tror att det är olika på olika märken... Kavats skor i storlek 20 "brukar" vara ca 12.5cm.

Hoppas du hittar några skor...

/Maria

Svar på tråden Behöver hjälp med skonummer!!