• AnnaKotte

Kroppspuder vs Potatismjöl

Jag måste pudra lillkillen runt pungen, annars blir han helt skinflådd oavsett hur torr han är när jag sätter på blöjan... Min mor menar dock att det går "preciiiis" lika bra med potatismjöl och det är ju "såååå" mycket billigare...

Hmmm... Det känns inte så hälsonsamt att pudra på en massa stärkelse... Vad tror ni andra?

• Svar på tråden Kroppspuder vs Potatismjöl
  • Tjohalia

Jag tycker oxå att potatismjöl går precis lika bra att använda, iaf till mej själv har inte hunnit testa på lillan än... det är ju ett gammalt husknep.

• Selma73

Potatismjöl är precis lika bra.

• AnnaLi

Jag hade kanske inte använt potatismjöl men d är ju jag d!

• FiaFågel

Jag har aldrig köpt puder utan kör på potatismjöl till tjejens hals som blir irriterad av kräk..
    Det är ju väldigt naturligt och innehåller inte några konstigheter eller perfym

• Gisse the one and only

Vanligt barnpuder ska du inte använda, det ska ingen, för det andas barnet ner i lungorna och är en mycket gammaldax metod. Potatismjäl är ju trots allt en naturprodukt och helt ofarligt för ditt barn. Men da lagom så det inte flyger runt i luften.

• Erik

Potatismjöl innehåller ingen parfym eller kemikalier och har blivit använd i århundraden innan "butikspuder" kom. Jag kör alltid med det. Tycker det funkar t.o.m. bättre än t.ex. Natusan baby-puder. =)

• Duttelina

Använt potatismjöl hela tiden och varit sååå nöjd! Bvc tipsade mig.

Svar på tråden Kroppspuder vs Potatismjöl