• Ina79

Skridskor första gången?

När lät ni ert barn prova på åka skridskor första gången??
    Min son är 3,5 år och är ju normalstadig så att säga. Han vet ju inte hur det är att åka skridskor och säger att han inte vill. Men han har ju aldrig provat så funderar på att köpa ett par begagnade skridskor ändå.

• Svar på tråden Skridskor första gången?
  • Söderböna

Pluttan åkte skridskor i november 2006 första gången (hon var då lite drygt 2,5 år). Hon älskade det från första stund och efter en timme tog hon sig själv fram över isen.

Nu i vinter har hon börjat bli bättre på att "glida".

Försök att sälja in det lite i förväg - och satsa på att göra hela grejen till något kul (apelsin och varm choklad är inte fel!)

• Tangent

Min kille provade första gången i höstas, då var han precis 4 år. Det gick inte så bra. Han har börjat skridskoskola nu, den klubben tog emot barn from 4 år.

• mamma till tre busungar

Går nu på akridskolek med dotter som är 4 år på helgerna. Är helt imponerad av att det finns föräldrar som åker me barn som inte ens är ett och ett halvt! Och dessutom finns det 3-4-åringar där som far fram som värsta hockyspelarna. Min dotter hör inte till dem dock....

• emlet

Vår son testade skridskor för första gången i helgen och han är 2,5. Det gick ganska bra han hängde på en ställning mest hela tiden men han ville inte sluta åka utan skrek när vi gick från ishallen Men vi tänker nog inte köpa skridskor till honom förrän nästa år utan lånar detta året.

Svar på tråden Skridskor första gången?