• Fragole

Bebis lååångt ner i bäckenet redan! (v.31+) Nån med erfarenhet?

Nu är jag i v.32+ och när jag var hos BM förra veckan bad jag henne att kolla om bebis låg med huvudet neråt, och hon sa OJ! Den ligger jättelångt ner! Den kan nog inte komma så mkt längre. Eller jo det kan den ju såklart, men inte än .

Senaste veckan har det kännts precis som det gjorde när mitt första barn fixerade sig. Det bryter i bäckenet och sticker neråt. Ibland känns det som om bebis är på väg ut men väder igen

Är det nån som haft ungefär samma? Hur gick det isåfall? Kom bebis tidigare?

Blunda bland de blinda (BF 9/3)
  • Svar på tråden Bebis lååångt ner i bäckenet redan! (v.31+) Nån med erfarenhet?
  • Chanteuse

Min 3:e låg långt ner, hon kom 38+3. Nu ligger min 5:e oxå långt ner (är i v 30), så man kan ju inget annat än hoppas

• Vintersjäl

Jag har haft likadant i ungefär 5 veckors tid, är i vecka 37 nu och det finns inga tecken på att bebisen vill ut tidigare

• miaia

mitt andra barn var fixerat före vecka 30 o hon föddes ivecka 36+3.

• Tonx

Har samma känsla och har haft nån vecka, känns precis som att bebisen ska kika ut när som helst när den bökar runt.

Är i v. 34 och hoppas att bebisen vill kika ut lite tidigare.

mamatonx.blogg.se - En mammablogg
  • raskan
    mín ligger åxo jätte långt ner är i v 33 men jag hoppas att den väntar lite på sig ...
  • Impala59

Var hos bm i Torsdags (V 32+3) då låg bebben med huvudet lååångt ner och fixerad.
    Dottern är född v 36+4

• Minxy

Min har legat långt ner i mitt bäcken sedan v.30 ungefär och var fixerad långt ner i v.33, men det betyder inte att den kommer komma tidigare
    Jag gissar att jag får gå över tiden, precis som de allra flesta andra förstföderskor

Gravid i vecka 34!
  • Fragole

Jaha, men då verkar jag inte vara ensam iallafall

Chanteuse skrev 2008-01-15 14:22:47 följande:
    Min 3:e låg långt ner, hon kom 38+3. Nu ligger min 5:e oxå långt ner (är i v 30), så man kan ju inget annat än hoppas
    Haha, ja hoppas får man juh Jag hoppas att den här krabaten vill komma ut liiite tidigare iallafall
    sommarfluga skrev 2008-01-15 14:24:24 följande:
    Jag har haft likadant i ungefär 5 veckors tid, är i vecka 37 nu och det finns inga tecken på att bebisen vill ut tidigare
    Huvva det låter jobbigt att ha så så länge . Är det första barnet?
    Tonx skrev 2008-01-15 14:43:23 följande:
    Har samma känsla och har haft nån vecka, känns precis som att bebisen ska kika ut när som helst när den bökar runt.Är i v. 34 och hoppas att bebisen vill kika ut lite tidigare.
    hihi, vet vad du menar
    Impala59 skrev 2008-01-15 14:58:32 följande:
    Var hos bm i Torsdags (V 32+3) då låg bebben med huvudet lååångt ner och fixerad.Dottern är född v 36+4
    Jaha, ja men då kommer nog din bäbbe lite tidigare tor du inte?
  • Impala59
    Fragole skrev 2008-01-15 16:42:45 följande:
     Jaha, ja men då kommer nog din bäbbe lite tidigare tor du inte?
    Ja kanske det.....Bm hotade med att jag kanske inte ska hinna på läkarbesök den 28/1....Men eftersom hon sa så, blir jag ganska säker på att gå över tiden flera flera dagar...
  • Minxy
    Impala59 skrev 2008-01-15 17:10:25 följande:
    Ja kanske det.....Bm hotade med att jag kanske inte ska hinna på läkarbesök den 28/1....Men eftersom hon sa så, blir jag ganska säker på att gå över tiden flera flera dagar...
    Haha så tänker jag också *s*
    Min BM har sagt att det kanske dröjer 4 veckor till för mig (har egentligen 5-6 veckor kvar till BF), så jag är bombsäker på att jag kommer få gå över tiden med typ 2 veckor.
    Gravid i vecka 34!
  • Fragole
    Minxy skrev 2008-01-15 17:39:22 följande:
    Haha så tänker jag också *s*Min BM har sagt att det kanske dröjer 4 veckor till för mig (har egentligen 5-6 veckor kvar till BF), så jag är bombsäker på att jag kommer få gå över tiden med typ 2 veckor.
    Haha, det där tror jag är en liten "försvarsmekanism" vi har inbyggt. Tror inte ni? Så att man inte blir dö-besviken om det inte skulle bli som bm sagt
  • Minxy
    Fragole skrev 2008-01-15 19:09:06 följande:
    Haha, det där tror jag är en liten "försvarsmekanism" vi har inbyggt. Tror inte ni? Så att man inte blir dö-besviken om det inte skulle bli som bm sagt
    Kanske det, men jag tittar på hur det sett ut för min mamma och min syster. Båda två har gått över med alla sina barn, trots att läkare och barnmorskor sagt: "Ojoj, den här killen/tjejen kommer komma tidigare!"

Så jag tar allt dom säger med en nypa salt
    Gravid i vecka 34!
  • Fragole
    Minxy skrev 2008-01-15 19:11:09 följande:
    Kanske det, men jag tittar på hur det sett ut för min mamma och min syster. Båda två har gått över med alla sina barn, trots att läkare och barnmorskor sagt: "Ojoj, den här killen/tjejen kommer komma tidigare!"Så jag tar allt dom säger med en nypa salt
    Aha!
Svar på tråden Bebis lååångt ner i bäckenet redan! (v.31+) Nån med erfarenhet?