• Snö80

Skaffade ni barn med er nya?

Hej

Ni som finns här inne och som har barn sedan tidigare. Var det självklart för er att skaffa ett barn tillsammans med er nya man/kvinna eller tvekade ni innan ni gjorde det?

Är själv ihop med en kille som har barn sedan tidigare och han säger ena stunden att han kan tänka sig ett till barn och i andra stunden att han är nöjd. Jag vill ju gärna ha ett barn då jag inte har några egna...

Föklara gärna hur ni resonerade om ni vill

• Svar på tråden Skaffade ni barn med er nya?
  • Barntillverkning pågår

Vi håller på att försöka få ett gemensamt barn, det är min man som har barn sen förut, han var även den som var mer "pådrivande" om att skaffa ett till. Jag kände mig nöjd med "våra", inte för att jag har något emot att vi nu försöker, tvärtom. Nu resulterade det tyvärr i missfall men vi har återigen börjat försöken att bli med barn.

• Snö80

Barntillverkning pågår skrev 2008-01-15 14:49:12 följande:

Vi håller på att försöka få ett gemensamt barn, det är min man som har barn sen förut, han var även den som var mer "pådrivande" om att skaffa ett till. Jag kände mig nöjd med "våra", inte för att jag har något emot att vi nu försöker, tvärtom. Nu resulterade det tyvärr i missfall men vi har återigen börjat försöken att bli med barn.
    Vad spännande, hoppas att det går vägen
  • Barntillverkning pågår

Tack! Jag med...

• Iza76

Både jag och min sambo hade barn sedan tidigare och nu har vi en gemensam dotter på 4 månader. Vi båda ville ha fler barn och våra barnfria veckor var sköna men vi ville gärna ha lite liv varje vecka

• Alisa

Jag har en son sedan tidigare, fick den tillsammans med min dåvarande när jag var 20. Min nuvarande har jag levt med i 2,5, år och vi skulle få vårat första gemensamma barn i februari i år. Han har inga barn sedan tidigare. Jag har alltid velat ha fler än ett barn och min nuvarande ville också ha egna barn. Sen kanske det påverkar att jag var så ung första gången och det var oplanerat, nu planerade vi den här lille så det var en annan graviditet med två villiga föräldrar. Tyvärr så klarade inte sig den här lille killen, men jag och nuvarande vill gärna försöka igen. Jag vill gärna ha barn med den här underbara mannen, jag vill gärna att Anton ska få ett levande lillasyskon, jag vill gärna ha ännu flera barn, jag vill gå igenom en graviditet med en förlossning tillsammans igen, jag känner mig redo att få en större familj.. Det finns så mycket positivt i det. Lycka till, ts!

• 4 Busfrön

När jag träffade min man hade han en son på fyra år, han ville inte ha fler men jag la korten på bordet med en gång och sa att jag ville ha barn annars kunde det kvitta. Jag förklarade hur jag kände och sedan hade han ett val, för jag visste att jag inte kunde leva utan barn i mitt liv. Om du vill ha barn kan du inte leva i ett förhållande där mannen inte vill, tyvärr så är det så, för du vill ju inte tvinga på din kille ett barn som han egentligen inte vill ha eller hur?

• Isssan

Jag hade som krav på min sambo att jaq ville att vi skulle ha ett barn ihop då han har 2 och jag inga alls. Men han kände att han vill vara helt säker på att vi verkligen skulle hålla ihop, för det sista han ville var att se något barn behöva gå igenom en separation igen, Nu har vi en son på 4 månader och allt känns jättebra. Så nu är vi en familj med 3 pojkar 1 hund och 2 "föräldrar".

• mHalmstadsmamma

Jag hade två från tidigare och vi har nu en gemensam liten kille. Var nog mest jag som var den pådrivande, visst ville han ha barn men var nöjd med mina "våra" som vi säger. MEn jag ville så gärna ha en liten knatting till och efter fyra misslyckande fick vi en underbar son. Familjens kelgris

• Trakka

När jag träffade min sambo var min dotter nio år. Han hade inga barn sen innan och ville inte ha något. Jag ville inte heller ha fler. Det var helt uteslutet.

Sen ändrade vi oss... Vår gemensamma dotter är nu 16 månader.

• AnnanAnna

För mig och oss var det också en självklarhet med gemensamma barn. Min sambo har ett barn sedan innan och eftersom hon var rätt stor när jag kom in i bilden så känns hon inte alls som "vårt" barn utan bara som hans och hans ex barn. Inte för att det var det avgörande, det var att han gärna ville ha fler barn och jag inte kunde tänka mig ett liv utan (egna) barn.

Jag tror det är bra om man pratar om sånt här i början av relationen, även om man kanske ändrar sig efter något/några år. Det verkar ju vara olika viktigt för människor att få egna barn och om det är väldigt viktigt för dig och han kanske inte kommer vilja ha fler så är det ju bra för dig att veta vart han står i frågan. Även om man såklart inte behöver göra någon tidsplan för när man i så fall vill ha barn, men hans grundinställning är ju något som kan vara bra för dig att veta!

Svar på tråden Skaffade ni barn med er nya?