• Nitis77

Djerba, Hotell Abir

Hej!

Åker m min lilla familj i september till Djerba & hotell Abir.

Undrar om någon varit där och kan dela med sig av sina erfarenheter?
    Vad tex massage & turkiskt bad kostade??
    Barnvänlig utflykt mm

Kanske är det någon fler som ska dit då m sitt/sina barn??

• Svar på tråden Djerba, Hotell Abir
  • Nitis77

stämmer bra det , en pytte ö utanför...

• ElinC

Har för mig att det var där jag var. Knepigt att man inte har bättre koll?! Men jag blev bjuden av mina föräldrar och tänkte inte så mycket. I vilket fall. Jag var där hösten 2004. Det är väldigt lungt. Passar bra för barnfamiljer. Om man gillar att bada förståss. Alkohol existerar ju knappt. Men så är det ju i alla arabländer. Det fanns typ bara två resturanger som serverade alkohol Inkl. hotellets resturang. Så det är ju lite tråkigt om man vill ta ett glas vin till maten. Men, men.

Vi var inte på varken massage eller turkiskt bad. Utflykter beror väl lite på barnens ålder. Vi åkte på en heldagsutflykt med piratskepp. Det kan ju va kul för barn. Det var ett "riktigt piratskepp" med dödskalleflagga och allt. Där fick man också hjälpa till att segla. Sen åkte man ut till flamingoön. Där det fanns massor med flamingofåglar. Där fick vi mat och så underhöll besättningen från båten.

För lite äldre barn kanske en övernattningsutflykt kan fungera. Det var inte jag med på. Men mina föräldrar stack iväg på en Saharatur. Då fick de rida kamel rakt ut i Saharaöknen där de fick övernatta i tält. Så fick de rida tillbaka dagen efter.

Hoppas ni får det trevligt!

• Nitis77

Tack för infot!
    Låter perfekt för oss

Jonte är ju 3 1/2 när vi är där..så båtturen hade jag tänkt att vi skulle ta ialla fall

Men Sahara turen får vi nog stå över dennan gång..eller om jag far på den själv?
    Sambon ville aldrig åka på den när vi var i Hammamet för 8 år sen..så kanske jag kan få göra det denna gång ?!

Alkohol är inte så intressant, då ingen av oss dricker särskilt mkt å klarar oss fin fint utan hel å hållet..

Nej, sol, bad å bara ta det lugnt är vad vi önskar av resan

• maria81

jag funderar på att åka till just hotell abir i sommar. undrar oxå om det är bra, och om det finns några affärer i närheten

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • Nitis77

Jag tror att det finns några små butiker runt omkring?
    Har surfat runt på olika reseforum å luskat info

• ElinC

Hej igen!
    Har googlat lite och det var hotel Abir som jag bodde på. Det är ett jättetrevligt hotell. Tyvärr ingen bra shopping i närheten. Då fick man ta en taxi till en stad i närheten. Det fanns typ en liten närbutik men det var det ända. Det kan ju förståss ha ändrats eftersom det är tre år sedan jag var där.

Svar på tråden Djerba, Hotell Abir