• Anonym

Orimligt att vilja förlova sig efter 1 år?

Är jag orimlig som vill att jag och sambon ska förlova oss? Vi har varit ihop ett år och väntar barn ihop med BF i mars (var oplanerat).

Han vill inte alls förlova sig nu och jag tänker inte tvinga honom. Han tycker det är orimligt att förlova sig så här tidigt. Men jag önskar innerst inne att han ville samma som jag.

Är 1 år verkligen så tidigt? Vi har ju ändå bott ihop i 8 månader!

• Svar på tråden Orimligt att vilja förlova sig efter 1 år?
  • Anonym (xxx)

Vi gifte oss efter ett år så orimligt är det inte tycker jag.

• Anonym

jag och min sambo förlovade oss "bara" 5 mån efter att vi blev tillsammans, jag tyckte inte det var för tidigt, nu har vi varit ihop i snart 5 år. Men det är olika på personer...har du frågat honom mer ingående varför??

• Pink Muffin

Jag och min sambo förlovade oss på 1-års dagen!! Vi har nu varit tillsammans i dryga 7 år och väntar vårt tredje barn!! Känns det rätt så varför inte?

Jag blir illamående av köphysterin... tills jag hittar nåt jag bara måste ha...
  • Bigmamajama

Jag och min make förlovade oss efter 3 månader och gifte oss efter ett halv år,nu har vi varit gifta i 4 år.

• Anonym

Jag förlovade mig med min man efter bara en vecka och det var kanske lite tidigt, men 1 år är väll ganska normalt att man förlovar sig då om man tycker det känns rätt.

• Anonym

Jo för mig känns det ju som sagt rätt. Men antar att det inte gör det för honom...

På något sätt blir jag livrädd när han inte vill förlova sig. Jag vill ju att han ska vara säker på att han vill vara med mig, vi ska ju få barn! Men han kan ju iof vara det utan att vilja förlova sig.

Ja det här med förhållanden är en djungel..

• Anonym (MK)

Har du pratat med honom om varför han inte vill förlova sig? För min man var/är förlovning liktydigt med giftermål inom ett år. Sådant kan ju också väga in...

• Vroooooom

Nej, jag tycker inte det är orimligt att förlova sig efter ett år, speciellt inte nu när ni t o m väntar barn tillsammans.

• grodanboll85

jag å min sambo har inte ens tänkt något på förlovning vi har bott ihop i snart 10 månader vi har en dotter på snart 10 månader varit tillsammans i lite över 2 år. de ska kännas rätt för båda med en förlovning. å en förlovning är ju ändå ett sätt å tala om jag vill gifta dej med mej enligt oss så ska man gifta sej efter 1 år när man förlovat sej men alla tänker ju olika

• Snö80

Ni skaffar barn då borde det väl inte vara orimligt med förlovning, att skaffa barn är väl ändå större?

Svar på tråden Orimligt att vilja förlova sig efter 1 år?