• Luttan76

Thailand med 6-månaders

Vi skall snart åka med vår snart 6-månaders bebis till Thailand och det är ett och annat vi undrar över. Snälla kan någon ge lite tips (svar finns säkert bland alla thailandstrådar men jag har inte tid att gå igenom dem nu).

1.Vad skall man ha för vagn, lillan sover ju ganska mycket så det bör ju vara fullt liggläge, samt att hon skall kunna sitta i den, och sedan skall den vara lätt samt ha korg under.
    2. Bör hon ha med någon rese-sittstol till restauranger eller hur skall man göra?
    3. Måste man ha myggnät både till säng och vagn?
    4. Finns det myggmedel att ha till bebisar?
    5. Finns det solskyddsmedel till bebisar? Solskyddskläder verkar väl onödigt för hon skall väl inte vara i solen alls?
    6. Kan man diska vällingflaskor i kranvattnet?
    7. Kan man ha med mjuk babylift att ha på planet (får man ha det?)?
    8. Finns det sulkys att hyra/låna på plats till vår stora kille?

Tacksam för alls tips!

• Svar på tråden Thailand med 6-månaders
  • City

Hej!

1. Vi använder Phil and teds, supebra att ta sig fram genom gropar.

2.Det finns stol på de flesta restauragner, men varför inte ta med en sådandär sit-ina-sack eller en bärsjal att "fästa" henne med?

3. Jag rekommenderar myggnät till både säng och vagn.

4, jag det finns särskilt myggmedel till barn. En grön flaska från Jonson and jonson, och bye bye skito spray. Detta kan köpas här i Phuket iallafall.

5. Bebisar ska hållas i skuggan! Min son brände sig under en 10 min promenad kl 1700 på kvällen.

6. Ja, du kan diska i kranvatten. Se bara till att torka ur flaskan. Jag brukar ta lite kokt vatten och skaka emellanåt, bara för säkerhetskull

7. vet ej

8. Vi hyr ut Phil and teds här i Phuket.

Lycka till!

• Luttan76

Tack för svaren, City. Var hyr man Phil and Teds, vad kostar det och hur stor vikt tar de?

• Ciccilionaa

Vi var m 5,5 mån son i dec (+ 2,5 åring).

1) Vi hade Phil& Ted= suverän!

2.) Vi hade m sacn`seat men använde den aldrig. Son2 sov oftast då vi åt, annars satt han i vagnen eller på vårt knä= korta stunder då han som sagt ofta sov när vi åt!

3) Vi hade både till vagn och säng, men använde det bara till vagnen, men dock sparsamt endast på kvällen. Hade även myggplugg till eluttaget...

4). Johnson&Johnson har ett myggmedel för bebisar, att köpa i vanliga supermarkets.

5) Son2 var aldrig i solen utom vid bad och då hade han solkläder..

6. Vi diskade i kranvatten och sköljde med annat vatten, i början sedan blev vi slarviga och bara tvättade i kranvatten och torkade...

7.Babylift är onödigt på plan då man kan beställa babycot- som sitter på väggen.

8. Ingen aning, vet att ett par vänner köpte i Bkk..

Lycka till,

C

Svar på tråden Thailand med 6-månaders