Plastpåsar till vätskor??
Vart får man tag på dessa plastpåsar till handbagaget??
va ju så himla stökigt å stå å packa om allt sånt innan man kör igenom väskan i den där röntgen apparaten...
Tack på förhand!!
Vart får man tag på dessa plastpåsar till handbagaget??
va ju så himla stökigt å stå å packa om allt sånt innan man kör igenom väskan i den där röntgen apparaten...
Tack på förhand!!
Jag har sett sånna på Ica Maxi. Vid de andra plastpåsarna/fryspåsarna.
asså? man behöver inte ha nån speciell påse då?
de räcker med att den är återförslutbar å på 1 liter?
Den hette något med flygpåse (eller nåt engelskt, kommer inte ihåg). Så det är en sån påse man ska ha på flyget.
påsen måste vara max 1 liter och vara genomskinlig å återförslutningsbar, nått annat krävs inte!
det finns gratis på flygplatserna, om du inte råkar redan ha hemma en sådan så packa färdigt hemma i en vanlig genomskinlig 1 liters flrys/plast påse knyt igen, när du kommer till flygplatsen stoppar du bara denna påse in i deras återförslutningsbara påsarna. funkar kanon varje gång!
Du får bara ha en plast påsse per passagerare så det kan ju inte vara så mycket du behöver packa om ute på flyg platsen.
Undrar syftet med varför påsen ska vara återförslutningsbar. Knyter man igen en "vanlig" påse är den också försluten. Men zip ska det vara. Någon som vet varför?
thorn, lättare å snabbare att öppna, inga diskutioner ang hur stor påsen är (knyter man igen så förlorar man plats i 1 l påse å påsen får inte vara större..)
Tänk också på att vaje förpackning med vätska får ej rymma mer 100ml. Går ej om det är 125ml det är petiga så tänk på det också när du stoppa innnehållet i plast påsen.
jag tyckte inte dom va så himla petiga sist vi flög.... jag hade en hel linsvätskeflaska i min en literspåse. å den flaskan rymmer nästan tre dl. å de va inga problem... men de va ganska nytt då iofs.. dom kanske blivit petigare..?
lisette; det beror på vem som kollar, men linsvätska är ju inte riktigt samma sak som vatten eller schampoo.. finns inte i varje affär å är kanske svårt att få tag på just den linsvätskan på resemålet å i små förpackningar eller att du behöver så mycket under din resa så kan de gå pgav medecinska orsaker (en tolkningsfråga för just den/de som kollar)..
speciellt om det var nytt då du reste så kanske du inte ens hade haft tid att springa å jaga en liten flska..