Lustigt att du beskriver det så, har aldrig hört talas om någon med samma problem som jag tidigare.
I flera år nu så har jag periodvis vaknat av att jag inte kan andas, har då satt saliv i fel strupe, känns det som.
Ett tag kunde det ske flera gånger per natt, under flera månader. Sedan höll det upp ett tag.
Jag funderade på om det kunde bero på att jag rökte under nästan 10 år, att det säkert kunde påverka saken. Men jag utgår kallt ifrån att du inte är rökare nu under graviditeten så då kan det inte vara en gemensam faktor.
Tilläggas bör att sedan jag gick ner 26 kilo och blev normalviktig så har det nästan upphört helt, har bara inträffat en enda gång och det var när jag blev gravid nu.
Kanske kan det ha att göra med någon form av tryck när man ligger och sover, som kanske ter sig likadant både som överviktig och som höggravid?
Obs, det här är helt taget ur luften, mina egna funderingar kring saken. (någonting som jag ändå har funderat på mycket eftersom att både jag och min sambo blir väldigt oroliga när det händer)