Förskollärare lön
Vad har ni för lön ni som arbetar som förskollärare? Främst i skåne. Undrar för att jag sökt ett jobb som jag ska på intervju till.
Vad har ni för lön ni som arbetar som förskollärare? Främst i skåne. Undrar för att jag sökt ett jobb som jag ska på intervju till.
Jag har ca 21000. Gick ut -96, så jag har jobbat ett tag... Skitlön, anser jag.
Är det i Skåne?
Jag arbetar i Norrköping och har 19 500 kr/mån, jag tog examen -98! Vad säger man!? Min mans ingångslön är högre än min slutlön!! Blir så himla bitter över detta, jag som tvåbarnsmor skulle inte klara av att försörja mig på en heltidslön! Jag skulle vara bidragsberoende! Vad då jämnställdhet!!!???
Ja, det är i Skåne.
Tack för era svar!
Någon mer som vill dela med sig?
har 18800 efter ett års arbete men jag jobbar i jämtland
Jag har 19.700 kr och jag är barnskötare i Linköping gick ut skolan 97 och jobbat sedan hösten 99.
Konstigt att ni inte tjänar mer när ni är förskollärare, trodde faktiskt det.
Ja, vår lön är verkligen sorglig. Här går man en gedigen pedagogutbildning, samlar på sej rejäla studieskulder, och så värderas man inte högre... Blääh!
Hade det inte varit för att jag verkligen brinner för mitt arbete, så hade jag minsann letat efter nåt mer välbetalt...
Kom att tänka på att vi äter ju faktiskt pedagogiskt = gratis, i alla fall i Norrk. Det är ju ca 1000 kr/ mån...
Vi äter inte gratis. Har inte gjort det dom senaste åren...