• Anonym

    Limma tänder????

    Jag har en tand som börjar sitta löst...e livrädd att tappa den...kan man gå till tandläkaren och få den limmad eller nånting så den inte lossnar....vågar ju fan knappt äta..

    Sköter mina tänder....tror jag fick en smäll av dottern...och därefter har det börjat.

    Hoppas på svar...!

  • Svar på tråden Limma tänder????
  • Tigerhjärta

    Vet inte om det finns nått att göra innan tanden har lossnat.

    Dock vet jag att om du skulle tappa tanden så ska du genast plocka upp den utan att vidröra vid roten. Skölj den sedan i mjölk och låt den aldrig bli torr, t ex håll den i en liten bägare med mjölk och ta dig snabbt till tandläkaren. Då är chanserna bättre för att tanden ska lyckas rota sig igen.

  • Anonym

    Håll inte på att vicka på den. Jag har själv haft tänder som jag kan rucka lite på, är snusare, men när jag låtit dem "vara ifred" och behandlat tandköttet varsamt har liksom tanden fastnat igen. Hoppas du förstår vad jag menar?

    Ring din tandläkare och fråga om råd.

  • skvimpen

    De brukar växa fast igen! Ring en tandläkare o fråga!

  • Anonym
    Tigerhjärta skrev 2008-01-15 22:50:18 följande:
    Vet inte om det finns nått att göra innan tanden har lossnat.Dock vet jag att om du skulle tappa tanden så ska du genast plocka upp den utan att vidröra vid roten. Skölj den sedan i mjölk och låt den aldrig bli torr, t ex håll den i en liten bägare med mjölk och ta dig snabbt till tandläkaren. Då är chanserna bättre för att tanden ska lyckas rota sig igen.
    TAck för tipset....
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-01-15 22:58:01 följande:
    Håll inte på att vicka på den. Jag har själv haft tänder som jag kan rucka lite på, är snusare, men när jag låtit dem "vara ifred" och behandlat tandköttet varsamt har liksom tanden fastnat igen. Hoppas du förstår vad jag menar?Ring din tandläkare och fråga om råd.
    nä men det e en framtand där nere....kan inte låta bli att känna det hela tiden...*suck*
    Försöker inte röra.....
  • Anonym
    skvimpen skrev 2008-01-15 23:00:01 följande:
    De brukar växa fast igen! Ring en tandläkare o fråga!
    Brukar dom???????

    Åhh hoppas....måste ringa tandläkaren imorgon...
  • Tilt

    Ja är det p.g.a en smäll så brukar dom absolut växa fast igen.

    Tandläkaren kan mig veterligen inte göra så speciellt mycket... mer än att byta ut den tanden mot en annan.

    Så jag tror dom kommer råda dig att låta den vara också, tror jag.

Svar på tråden Limma tänder????