• Susidus

Bästa "äta-själv-besticken"?

Min lilltjej, snart 14 mån, vill helst äta själv och nu gärna med bestick(ser väldigt skojigt ut!!)
    Har sett att det finns lite mer ergonomiskt utformade barnbestick. Är det någonting att ha? Är det någon som har tips på vilka jag ska köpa?

• Svar på tråden Bästa "äta-själv-besticken"?
  • tokrulle

Hej! Min son 16 mån äter själv med Tupperwere barnsked (ergonomsik för barnhand) och baby björns skedar. Dom tycker jag funkar bäst för honom. Tupperwere köpte jag på tupperwere-party men kolla på nätet om du kan hitta nån i din närhet som säljer det. Baby björn hitta jag på Barnens Hus, annars babyaffärer! Lycka till. Kladda är roligt tycker sonen!

LEON 060916
  • Sasson

Babybjörns var de bästa "äta-själv"-besticken vi hade när damen var så liten

• Mollymajs

Jag har köpt bestick. Eller gaffel o sked är det på coop o ica för ca 50 kr paketet. Det är små korta bestick med lite böjt handtag som gör att det är lätttare för barnet o få in skeden åt rätt håll i munnen istället för o vända den upp o ner. De är små o korta med lite tjockare grepp skaft. funkar kanon här kemma. har de alltid med oss när vi ska nån stans o tjejen 18 mån har haft de rätt länge o fixar o äta själv fast med lite hjälp ibland.

• Mollymajs

Undrar om det inte är just babybjörn ja med menar

• Isalel

Köpte en förpackning med tallrik(med tillhörande lock) och gaffel och sked från MAM:s sortiment för ca 50 kronor, har funkat kanonbra och bra pris också!
    Men när dom ätit ett tag med dom besticken duger ju vanliga teskedar också bra!

• Krabbans mamma

Vi har kört med tuppervare till vår son. Det har varit superbra. De är väldigt greppvänliga.

• Mill06

Har Babybjörn skedar och en böjd gaffel o sked från ica, de är jättebra tycker jag!

• Pshevil

Sonen (2 år) älskar sina Ikea-barnbestick, han äter jättebra med dem. De kostar ju hur lite som helst för ett helt gäng också...

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Susidus

Tack för alla svar! Ska kolla på min Ica och sedan kanske en tripp till Babyland.

• Greta Anna

Vi har använt vanliga bestick i lite mindre skala, tycker det verkar vara ett onödigt steg med specialbestick. (17mån)

• csv

Vi har använt både böjda bestik och vanliga, dottern äter bäst med de böjda.

• Annan

Både vår dotter och son har börjat med Bambinos bestick, den som är böjd. Välidgt bra har funkat superbra för oss.

• Cissela

Vi har nog provat de flesta sorter med IKEAS är faktiskt bäst (de billiga i plast i olika färger).

• Linastrumpan

Min dotter ville äta med gaffel från 1års ålder och de specialla barnbesticken har gafflar med trubbiga tänder så det är ju i princip omöjligt att äta med dem. Dottern fick vanliga gafflar (dessert)men små, likaså med skedar.

• Protte

jag tycker baby björns små knubbiga skedar är absolut bäst!

• JeanneDArc

min dotter fattar inte alls de där böjda.. är också på jakt efter bättre

• Panna82

För vår son har det alltid funkat med en vanlig tesked.

Svar på tråden Bästa "äta-själv-besticken"?