Du som är runt 158 cm lång och väger ca 55-60 kg, Vilken storlek har du?
Nyfiken på vart man hamnar ungefär om man når sin målvikt.
Nyfiken på vart man hamnar ungefär om man når sin målvikt.
Jag är 163 och väger 57kg, har följande storlekar: jeans w27/28, övriga kläder 36-38 eller S/M, underkläder S/XS, bh 75C-D
Jag är 158,5 cm lång och pendlar i vikt mellan 58 och 60 kg.
Jag har storlek 36 (ibland 38) på överdelar och 38 (ibland 40) på underdelar.
Jag är 160 cm och väger 53-55kg och har 36 i byxor, borde nog ha 34. Och 38 i toppar, då jag har stor byst.
157 cm
55 kg
XS i toppar
S i tröjor
XS-S (34) i byxor
Jag är 159 cm och väger nu ca 57 kg och har väl 34 nu i de flesta kläder eller XS (går med S ibland nu också). Jag har dock gått upp 5 kg det senaste året, som jag har tänkt försöka gå ner nu, för då har jag 32 i kläderna.
36 kan jag i alla fall inte ha, för det brukar vara alldeles för stort.
jag är 158-159 cm och pendlar mellan 53-55kg och har strl 36
Jag är 162 cm och väger just nu 55 kg och drar storlek 34-36. I jeans har jag 28.
Vill dock ner till 52 som jag var för några år sedan då jag drog st 34 och 27 i jeans, då hade jag platt mage och inte en liten put mage som sticker ut! Ska till Lanzarote om tre veckor så måste ner minst ett kilo iallafall.
Kom ihåg att alla kroppar är olika! End del drar midre storlekar fast de väger mer än andra osv. Har själv en äppel kropp med smala, smla ben och mest av min vikt ligger på över kroppen.
Så om vikten är bättre fördelad på dig(vilket den lär vara eftersom du går ner i vikt) så ser du smalare ut och drar midre storlek än en sådan som jag
Hej alla med-småttingar! :)
Jag är 157 cm och väger 56 kg (försöker hitta min 53kg-vikt igen för där trivs jag bäst). Mina storlekar: jeans varierar mellan 25, 26 och 27 beroende på märke, andra byxor 34, toppar XS, tröjor XS-S / 34-36.
Gick ner 17 kg under 2006 så det är extra underbart att ha små storlekar!! :)
Vad kul att en till var 158,5! Så petig är man nog bara när man är kort eller? Har aldrig hört ngn som är 167,5?
Jag är alltså 158,5. väger 51-52kg, har storlek 36 oftast men 34 på kjolar oc byxor.
159cm
60-63kg
byxor 38/36
tröjor S
158.5 cm lång.
Väger 52.6 just nu. Storlek 36. Om jag går upp 5 kilo har ajg strolek 38 på brallor, men fortfarande samma upptill.
157 cm, 56-57 kg. Har just nu strl 36-38, kan även ha 40 i vissa plagg. Innan jag blev gravid vägde jag ca 47-48 kg och hade 34-36, xs och small. Nu kan jag inte ens ha mina toppar i small för de blir för korta... tror magen korvar upp dem eller nåt så jag får använda medium istället (fått köpa nytt).... byxor/jeans har också blivit lite problem då mina flesta kilon sitter på rumpan o låren och jag kan bara använda stretchjeans... Mitt mål är att gå ner till 50 kg så jag kan använda mina kläder igen... har en hel garderob med kläder som jag inte kommer i
Fast det är ju så olika från person till person hur kilona sitter fördelade och vad man har för benstomme osv... jag tex har väldit litet skelett. 48 kg ser jag som min idealvikt. Enligt en expert som mätte mitt skelett (o gjorde massa andra mätningar, tester o grejer) för ett gäng år sedan rekommenderas jag ligga mellan 45-54 kg. 55 kg och uppåt räknas som övervikt för mig. Medans en annan tjej (vi gick en kurs då och var flera som gjorde dessa tester) som var ungefär lika lång som mig hade betydligt större/grövre skelett/annan kroppsbyggnad och hennes beräknade normalvikt hamnade en bra bit över min och hade hon vägt lika mycket/lite som mig hade hon varit undernärd!
jag är 160 cm och väger 55 kg. Min mage är pyttelite plut på:P annars är mina ben lite smala. Vill fålite mera muskler
Sen beror det mycket på hur man vill att kläderna ska sitta!