• Mamma igen 07

Hjälp, min dotter skriker på kvällarna!

Från att vara hur fin som helst och snäll så har min dotter på 2,5 månad börja att skrika och gnälla sent på kvällarna när hon ska sova!
    Har provat allt känns det som, bytt blöja, gett mer mat, rapat och kräks gör hon om hon äter! Kan det vara för att vi håller på att byta ut från Babysemp till Babyplus men vi började ju med det för 2 veckor sedan? Det är ju bara dom senaste 3 dagarna som hon gjort så här! Är det nån som vet och vill hjälpa mig, blir så orolig!

Stolt Tvåbarnsmamma!
  • Svar på tråden Hjälp, min dotter skriker på kvällarna!
  • Annamaja

Det kan ju vara ersättningen att den är för kraftig för hennes mage. Personligen så hade jag nog provat att gå tillbaka och se om hon blev bättre. Det kan ju ta ett tag innan man märker något

• Mamma igen 07

Ja jag har också tänkt på det och ska prova det f.o.m nu! Man vill ju inte hon ska ha ont i magen! Vi började byta ut för att hon aldrig blev mätt på bara Babysempen utan hon kunde lätt få i sig allt mellan 200-300 ml!

• Annamaja

men om du går tillbaka kanske du kan byta ut en liten del till babysemp plus. och sen ge så ett tag och sen byta ut lite efter som, men att det får ta en stund att byta ut.

• Mamma igen 07

Jo det var det jag började med, först 75/25 och sen när jag började ge 50/50 som hon började få ont på kvällarna!

• Annamaja

Du får kanske gå tillbaka en tag då till i alla fall 75/25 och se om det blir bättre. Det kan ju vara värt att prova. Jag har för mig att det var den sorten som min dotter fick väldigt ont i magen av. Du kanske måste byta sort helt och hållet. Kan också hjälpa.. men då måste du ju kanske gå tillbaka till babysempen och sen börja med något annat märke. Jag kom just på det, hade en kompis barn som inte "tålde" sempers babyplus. Men när hon bytte märke så blev hennes dotter mycket bättre

• Mamma igen 07

Tack för tipsen, ska gå tillbaka till enbart babysemp och se om det blir bättre för hon är ju så pass liten än så jag kan nog vänta ett tag till innan jag byter ut!

• Mamma igen 07

Oj oj oj!!!!
    Nu minns jag varför jag började byta ut till Babyplus istället, började att ge henne mat vid kl 11:30 och hon åt lite och somnade och sen vaknade hon och skrek, åt och somnade osv....
    Just nu kl 13:30 har hon somnat och fått i sig 200ml ersättning! Men hon är inte riktigt nöjd än utan ligger och gnäller! Ska det vara så? Bättre då att hon skriker och gnäller 1-2 timmar på kvällen än detta igen!!!!!!

Stolt Tvåbarnsmamma!
  • honeybee78

Kan det inte vara så att det är en utvecklingsfas som börjar då...? Har för mig att min pojke började skrika något fruktansvärt på kvällarna då och det höll i sig i några månader...puh. Det är bara att vyssa, vagga och hålla nära och försöka stå ut. Det blir bättre

• Mamma igen 07

Samma sak igår kväll också, oj inte lätt när sambon försöker sova för han ska upp och jobba!

• metallgem

Men, det är ju vanligt med bebisar, att de går igenom en utvecklingsfas och blir lite extra oroliga.
    Säger som Honeybee, vyssja, vara nära och uthärda.

• EmelieG84

Mina skrek vaje kväll tills de va ca 4 månader, från dag 3! Och vi har två små
    Oftas e de ju att de vill vara nära, men och många utvecklings faser!

De som hjälpte va att bär,vyssa,sjunga/nynnna.

Men prova att byta ersättning mot Nan, men blev hysteriska av bebysemp och babyplus!

• Mamma igen 07

Vad är bättre Nan2 eller Lemolac?

• Mamma igen 07

Hjälp nu vet jag inte vad jag ska ta mig till! Har hon tillväxtperid? Ska jag fortsätta blanda babysemp och babyplus? Ska jag byta till Nan och prova? Vad skulle ni ha gjort?

• metallgem

Om jag hade varit du hade jag slutat stressa över maten.
    Beställ och läs boken "Växa och upptäcka världen", superbok som vi hade jättenytta av. Den är kusligt exakt.
    www.barnsidan.se/cldoc/65.htm

• Mamma igen 07

Varför är den boken så bra då?

Svar på tråden Hjälp, min dotter skriker på kvällarna!