• JooCee

När man lockar håret med locktång, hur gör man?? Fungerar ju inte!!

Har en babyliss split iron som man både ska kunna platta och göra lockar med.. Men det fungerar inte!! Det blir bara en krökning på håret och då har jag haft locktången rullad runt lääänge.. Jag tar en lite slinga, rullar upp på tången, inget ligger över varandra!!? Hur kan det inte bli nått alls??

• Svar på tråden När man lockar håret med locktång, hur gör man?? Fungerar ju inte!!
  • Barntillverkning pågår

Har du nån stylingprodukt i håret? Det är svårt att få hållbart resultat om håret är helt rent... Blir den nog varm?

• vofflan

Kan det inte bero lite på hårkvaitéen ? Min stora tjej går går inte att locka håret på, hon är ljusblond. Jag som är mörk får lockar ganska lätt.

mycket ska man höra innan öronen trillar av
  • Agamemnon

Jag har sådana där elektriska hårrullar och jag har alltid i läggningsvätska (som tål värme) innan jag sätter i dem. Det blir kanonlockigt och håller länge. Har jag inte i den där vätskan händer liksom ingeting.

Lyckligast av alla: BF 5 mars, 2008!
  • LeWi

Jag är blond och har tunnt, fint och heelt rakt hår...
    Det är praktiskt taget omöjligt att få till lockar på mitt hår om jag inte har ett halvt ton mousse eller liknande i håret innan och rullar upp och låter torka på rullarna.
    Har ännu inte lyckats med locktång jag heller Fundersam

I reject you reality and substitute my own.
  • JooCee

Den är splitterny och blir så varm att jag nästan inte kan rulla upp den för nära kinden utan att bränna mig.. Så varm är den! Har mörkt hår, men väldigt rakt och fint, får testa med läggningsvätska!

Svar på tråden När man lockar håret med locktång, hur gör man?? Fungerar ju inte!!