• decbebis

Hur långt efter en teckningsblödning startar förlossningen?

Har en kompis som åkte in natten till igår pga en blödning som efter undersökning visade sig antagligen vara en sk teckningsblödning. Hon var dessutom öppen 3 cm utan att ha haft några värkar. Åkte hem efter ett tag och inväntar nu värkarbetet. Vet ni hur lång tid det kan ta? Flera dygn? Ni med erfarenhet, svara gärna!

• Svar på tråden Hur långt efter en teckningsblödning startar förlossningen?
  • heddish

var precis så för mig i måndags och lillkillen ploppade ut 21.26 samma kväll!

så för mig gick det jättesnabbt!

• vivi85

2dygn efter blödningen tog det för mig.. värkarna startade dock inte smatidigt som blödningen utan kom 10tim innan hon föddes

• Oilily

Hur såg er blödning ut?
    min slempropp gick för en vecka sen och igår åkte jag in ooch blev vaginalt undersökt. när jag kom hem började det blöda, fast mest som blodblandat slem, rosa-rött färgat. har kommit hela dagen och även lite levrat blod... kan det vara som en retning bara efter att hon undersökt mig eller är det en teckningsblödning, vad tror ni?

• Southern Belle

7 timmar senare var sonen ute.

Oilily skrev 2008-01-16 20:48:36 följande:
    Hur såg er blödning ut?min slempropp gick för en vecka sen och igår åkte jag in ooch blev vaginalt undersökt. när jag kom hem började det blöda, fast mest som blodblandat slem, rosa-rött färgat. har kommit hela dagen och även lite levrat blod... kan det vara som en retning bara efter att hon undersökt mig eller är det en teckningsblödning, vad tror ni?
    Kan nog vara vilket som.... Värkar?
    a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Oilily

jo men det har jag haft i flera dagar, men som tyvärr ebbat ut efter några timmar...
    det är bara svårt att veta om det ska vara rinnande blod, som vid en mens om det är tal om en teckningsblödning?

• Emerald88

Fick en teckenblödning då jag hade haft värkar i cirka 14 timmar. 12 timmar senare var dottern ute.

• Oilily

hade ju varit så skönt ifall hon kom nu, är ju 3 dagar över tiden.. men man vet ju aldrig

• kitty79

fick en teckenblödning på förmiddagen runt 11 tiden , samma dygn 03.45 var dottern ute.

• Southern Belle
    Oilily skrev 2008-01-16 21:09:22 följande:
    jo men det har jag haft i flera dagar, men som tyvärr ebbat ut efter några timmar...det är bara svårt att veta om det ska vara rinnande blod, som vid en mens om det är tal om en teckningsblödning?
    Jag fick bara lite blodblandad flytning. Såg det när jag gick på toa. Minuten senare kom första värken.

Hoppas det sätter ordentlig fart snart!
    a balanced diet is Chocolate in both hands
Svar på tråden Hur långt efter en teckningsblödning startar förlossningen?