Någon som kan tipsa om en mascara som går bort med enbart vatten?
Söker efter en vattenlöslig mascara som är väldigt enkel att få bort med enbart vatten... tips?
Söker efter en vattenlöslig mascara som är väldigt enkel att få bort med enbart vatten... tips?
kanebos 38 grader heter en som tas bort med just 38gradigt vatten
Kanebo har ju en som heter 38-någonting. Den tar du bort med vatten som är minst 38 grader ( alltså, du kan bada med den osv, då är den vattenfast )
Mary Kay har en jättebra mascara som jag använder, den går bort med vatten.
Sen har ju t.ex. IsaDora och såna märken en massa olika mascaror. Jag har en volumizing mascara som också går bort med vatten.
Men om jag skulle rekommendera någon så skulle det vara Mary Kays.
Jag gillar Kanebos! =)
kanebos 38 grader som avanstående oxå skrivit. den är underbar!
Jag använder blinc mascara www.eleven.se/blinc-mascara-775.html
All mascara som inte är vattenfast går väl bort med vatten? Alla jag provat går bort med vatten. Blöt en tvättlapp med varmt vatten , håll den mot ögonen en stund och gnugga sen bort mascaran.
Blincs mascara går bort med vatten, och ger inga som helst fläckar, då man inte målar ögonfransarna.
Blinc! Du behöver ingen remover alls, perfekt.
rocketqueens.blogg.se/1197304484_blinc__heaven_and_hel.html
Styrkekram, är de inte i stil med Blinc eller Kanebos variant är det många som har svårt att få bort den med vatten. Jag får definitivt inte bort "vanliga" mascaror med bara vatten.
kanebo 38 grader
Har inte testat blinc eller kanebo så de kanske är lättare men jag får bort vanliga mascaror med vatten om jag gör så som jag skrev ovan. Bara skölja funkar naturligtvis inte, man måste ha tvättlappen också. Ganska lätt får jag bort dem dessutom.
Min favorit är Wonder Lash Mascara från Oriflame (säljs endast genom säljkonsulenter). Kanonbra böjbar applikator och färgen håller bra en hel dag. Priset är dessutom bra!
Kanebos är jättebra!! Håller superbra i regn och sånt men om man vill tvätta bort den så använder man bara vatten av den värme man tvättar händerna i normalt sett :)
Vad kostar Kanebos mascara?
Jag måste rekomendera apotekets mascara. Lätt att få bort med bara vatten. Och underbar att använda. Har dessutom aldrig varit med om att den klumpat (trots att en av de jag har är alldeles för gammal). Rekomenderas varmt!
Jag har köpt en alldeles för dyr mascara från Clinique. Och den är omöjlig att få bort utan att
fransarna följer med trotts en 15 min dusch i varmt vatten. Rekommenderas EJ!
Och den rekommenderades som den bästa på Kicks i Kungsbacka!
Alla mina mascaror går bort med bara vatten. Ibland använder jag babytvättlappar och då går det bort mycket lättare, men har jag inte det så tar jag bara varmt vatten på lite toapapper och håller över ögat. Sen gnuggar jag bara lite försiktigt. När jag har vattenfast använder jag sminkborttagning dock, men annars går det bort hur lätt som helst. Mina mascaror är från maybelline och loreal för det mesta. :)
Jag måste tipsa om Vichys ögonmakeupremover. Den känns nästan som vatten och luktar fräscht. Tar lite på en bomullsrondell och vips är det inte lika viktigt vilken sorts mascara man har längre! Vet inte varför den känns så annorlunda, men innan jag hittade den ville jag som TS bara använda vatten på ögonen.
(Fast fortfarande ska man ju trivas med hur mascaran sitter under dagen. Det är själva borttagandet jag menar.)
Genom att inte köpa vattentåliga mascaror!