• Cissi o Nattis

Vad kostar det att anlita en tapetsör som ska tapetsera ett litet vardagsrum med billiga tapeter???

Någon som har en aning vad det kan kosta???

• Svar på tråden Vad kostar det att anlita en tapetsör som ska tapetsera ett litet vardagsrum med billiga tapeter???
  • micra

våran kompis är målare/ tapetserare och han tar 350:- i timmen när han jobbar..

du får ringa runt o kolla..

• wellah

Nån tusenlapp....
    men tapetserare klär väl om möbler? Målare tapetserar?
    Vi har alltid gjort själv men om vi haft hyreslägenhet har ibland hyresbolaget haft målare att göra det och dom har ju massa rabbatter osv. Ett medelstort v-rum drogs i alla fall 3600 kr från bofonden... då ingår väl allt, tapeter, förarbete, målning av tak osv...

• flixflax

Precis en tapetsör klär om möbler. Målare tapetserar....

• ÄlskarMina

Det spelar nog ingen roll vad jälva taeten kostar för den som ska tapetsera.

Men jag skulle ju rekommendera dig att prova själv! Det är inte så svårt. Finns mycket tips på internet och sen är det ju bara ett stort pusslande och strykande/tvättande...

Bara var noga med underarbetet så det blir snyggt när tapeten är på!

• oxytocin
    ÄlskarMina skrev 2008-01-16 13:46:34 följande:
    Det spelar nog ingen roll vad jälva taeten kostar för den som ska tapetsera.
    Nu hängde då inte jag med...
    TS: Känner en målare som tar 400:-/tim men det kan säkert variera mycket.
  • Fru Indosaurie

det var ju inte så farligt ändå.. det tar ju knappast en timme att tapetsera ett rum. Målaren som gjorde vårat sovrum var klar på 20 min Men då hade han spacklat lite lätt innan.
    Beror ju på hur underlaget ser ut förstås..

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • oxytocin

Fru Indosaurie skrev 2008-01-17 00:32:30 följande:

det var ju inte så farligt ändå.. det tar ju knappast en timme att tapetsera ett rum. Målaren som gjorde vårat sovrum var klar på 20 min Men då hade han spacklat lite lätt innan.Beror ju på hur underlaget ser ut förstås..
    Förarbetet i vårt sovrum tog fyra, fem kvällar och sen tog fondväggen ett par timmar också. Men det är förarbetet som nog kan dra iväg mest, beroende på hur det ser ut.
  • Daimis

förarbetet kan nog variera väldigt mkt... jag skulle tippa på som de andra säger...250-500kr/timmen...lite kanske beroende på vad som ingår av material i priset...
    Jag tapetserar alltid själv och det är inte så svårt...dock är det stooor skillnad på billiga och dyrare tapeter.
    Du får ringa runt o fråga lite. De flesta kommer ut och gör en kostnadsfri beräkning och ger pris vad det kan tänkas kosta.

• Cissi o Nattis

Nu har jag ringt runt, och har haft en målare som kollat på vardagsrummet, jag skulle få det för 200kr timmen svart sa han och han gissade på att det skulle ta ca 10 timmar och sen tillkommer kostnaden för tapeterna eller färgen så det hade blivit säkert 3000kr kanske mer, så jag har fundeat och jag tror faktiskt att jag gör så att jag gör det själv istället.. Har inte bestämt mig för vilken färg än bara... jag gillar teracotta rött men tänker att det kanske skulle se konstigt ut när rummet är litet och taket så stort och vitt.

Svar på tråden Vad kostar det att anlita en tapetsör som ska tapetsera ett litet vardagsrum med billiga tapeter???