Trygg Hansa eller Länsförsäkringar??? Vilka tycker du är bäst???
Har läst men blir så förvirrad, tycker det är svårt. Den ena verkar bättre på nåt o den andra på annat... Hur tänkte du? Varför valde du/ni just er försäkring???
Har läst men blir så förvirrad, tycker det är svårt. Den ena verkar bättre på nåt o den andra på annat... Hur tänkte du? Varför valde du/ni just er försäkring???
till vår lilla dotter alltså
Vi valde försäkring där vi har de andra försäkringarna. Vill jha allt på samma ställe.
då blev det länsförsäkringar
Vi jämförde mellan just de bolagen och fastnade för Länsförsäkringar.
Pratade med en försäkringsmäklare som tyckte att deras försäkringar var nästan helt likvärdiga, de två bästa på marknaden. Trygghansa var något lite bättre.
Vi valde Länsförsäkringar, dels för att vi har de andra försäkrningarna där och dels för att jag haft TryggHansa tidigare och vär väldigt missnöjd med dem. Från en månad till en annan DUBBLADE de premien (utan någon förändring vare sig i villkoren eller i min situation), sedan tog det ett par månader så höjde de igen. Riktigt dåligt tycker jag! Aldrig mer att jag försäkrar hos dem!
VI har trygghansa. Pratade nyligen med en försäkringsmäklare och han sa att trygghansa var bäst. Det fanns nån annan som var mycket billigare men lite sämre men jag vet inte vilken han syftade på. Vi hade ju redan trygghansa så valet var inte så svårt, man vill ju inte ha sämre. Det är några sjukdomar som trygghansa ger ersättning för men ingen av de andra minns tror jag. Det är nåt de har som inte de andra har ivf.
Jaa, v har länsförsäkring...
Har ju bil, hus, barn och snöskoter hos dom....
Det är himla svårt att välja. Det är ju bra att samla sina försäkringar på ett och samma bolag, blir billigast så. Vi valde Trygg Hansa till vår dotter och flyttade våra andra försäkringar dit, som bil-, hem-, och personförsäkring. Vi trivs väldigt bra med dem. Dem har dessutom vunnit pris för trevligaste personalen, så man blir väl omhändertagen. Lycka till vad du än väljer.
Talade med en försäkringsperson i går, skulle teckna kattförsäkring och hamnade på en site där man kan kolla olika försäkringar. Kollade för skojs skull även bilen och efter det ringde de upp mig.
När vi då talade barnförsäkringar berättade han att de absolut bästa föräkringarna, dvs vad man kan få hjälp med om något händer är Trygg Hansas och Skandia, kanske att Skandia var något mer fördelaktigt. Den här personen som sa detta var oberoende och tjänade inga som helst pengar på det.
Själv valde jag TryggHansa till sonen av ren slentrian får jag väl erkänna då jag hade min gravidföräkring i TryggHansa.
Tack för alla svar! Det är bra att få höra lite olika åsikter. Låter ju som att det är 2 bra försäkringar. Trygg Hansas kanske lite bättre då...