Just nu är han sjukskriven på heltid tyvärr då han har migrän 5-6 dagar i veckan och har fått problem med synen av en av medicinerna så han får inte köra längre. (De bor på landet) Men när han fick köra så hade han eget företag och arbetade som företagsmäklare. Tidigare arbetade han på bank i 25 år, och ekonomiansvarig på ett stort företag, så det var mycket kontorsarbete där.
Det finns en ekonomiassistent kurs på distans vet jag, det kan ju bara en bra början! Den är under 3 månader också så det känns ju helt överkomligt! Med ett kontorsjobb har man ju möjlighet att hamna i oika miljöer trots att det kanske är någorlunda samma arbete man gör.
Blomman80 skrev 2008-01-16 18:34:19 följande:
Tack för era svar. Det finns så många yrken man ej tänkt på. Personlig assistent är nog ett lite för hårt kroppsarbete för mig, tyvärr. Annars gillar jag att omge mig med människor. Florist hade vart skoj, men jag är så allergisk. Så typiskt!Jag har läst till Hälsovägledare och fotvårdsterapeut... båda kroppsjobb. Så otaktiskt att lyssna till vad man vill göra och sen fungerar det ej. Kontorsarbete skulle nog passa mig bra, men hur få in en fot? Vad krävs? Vad jobbar din pappa med??