• Rallyprincess

Vilken leverantör på Mobiltbredband är BÄST??? Tacksam för svar

Jag vill ha mobilt bredband, tycker det är smart då jag har bärbardator och kan flytta runt med den...

Vilket abonnemang/leverantör är bäst,,Telenor,Telia,tele2,tre???
    Billigast o bra supptort??

Mycket tacksam för svar & trevig helg

• Svar på tråden Vilken leverantör på Mobiltbredband är BÄST??? Tacksam för svar
  • Mumin75

Jag har nyligen skaffat mobilt bredband och valde tre. Hade då sökt runt mycket på nätet för att komma fram till vilka jag skulle välja och det stod mellan telenor och tre, kunde inte välja, dom verkar var alika bra här båda två. Telenor påstod själva att de hade den bästa hastigheten här men jag vet inte om det stämmer, klart dom säger att dom är bäst... tror att de och tre ligger ganska lika i hastighet här. Men efter vad jag läst så ska varken telia eller tele2 vara i närheten av tres och telenors hastigheter/täckning.
    Det som avgjorde att jag valde tre var att de hade endast 12 månaders bindingstid + gratis modem... medans telenor hade 24 månaders bindingstid (man fick även ett modem hos dem)... båda tar samma pris 199 kr/månad.

Men detta beror ju som sagt en hel del på var man bor men rent generellt tror jag att tre ligger ett snäpp före de andra operatörerna... tätt följt av telenor. Tele2 skulle jag inte ens fundera på... Telia kanske kan vara bra...iaf bättre än tele2 men jag tror ändå mer på tre och telenor.

Oj, det blev långt

• Mumin75

Litet tillägg angående tele2...
    På deras sida står det att man har fri surf för 99 kr/mån och att man surfar var man vill hur mycket man vill för denna kostnad... men går man in och läser under mer info hittar man denna text: "Tele2 förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastigheten till 30 Kbit/s om användandet överstiger 5 GB/mån."

• Marlene B

Har Tele2 för ynka 99kr i månaden och det fungerar felfritt och utan problem, tom snabbare än då vi hade Telias vanliga på 2,0.
    Surfar nästan hela dagarna.

Gå in på hemsidan och kolla täckning, Tele2:s mobila bredband fungerar i 3G-nätet och gsm-nätet så det är bra täckning.

• Tojje

dock är det bara telia som har edge täckning så utanför turbo 3g och vanligt 3g nät håller de andra operatörerna sig till gprs eller gsm täckning och då snackar vi inte ens uppringt internet hastighet.

• mamsen76
    Tre är bäst enligt ett test jag läst
    BF +7
Svar på tråden Vilken leverantör på Mobiltbredband är BÄST??? Tacksam för svar