Om a-kasse dagarna är slut, vad händer då?
Mina a kassedagar är slut så jag har alltså ingen inkomst nu. Med den förra regeringen hade dom ju sådana där plusjobb och andra återgärder, vad finns det nu?
Mina a kassedagar är slut så jag har alltså ingen inkomst nu. Med den förra regeringen hade dom ju sådana där plusjobb och andra återgärder, vad finns det nu?
Du har väl inte stämplat upp alla dagarna?
Du blir inskriven i jobb och utvecklingsgaranting, du har väl fått information från arbetsförmedlingen...de får ett mail från din a-kassa när du är på väg och stämpla ut.
Nu förstår jag inte...du kan ju inte stämpla så länge du inte har barnomsorg till barnet? Du är du ju inte arbetssökande då.
Har du stämplat sista dagen så är det nog kört då blir det ingen ersättning nånstansifrån.
Jobb och utvecklingsgarantin är ungefär det samma som aktivitetsgaranting. Nåt som håller dig sysselsatt så länge du är arbetslös, men då får man inte stämpla ut.
Som det står ovan får man väl inget ifrån a-kassan om du ej har barnomsorg?!?!
Aj aj utan pengar låter inget bra.
Lycka till med allt!
Nisses lada brinner skrev 2008-01-16 20:03:21 följande:
Man får absolut inte göra slut på alla dagar, då kan inte Af göra något för att hjälpa dig, när du redan är utförsäkrad. Du kan inte gå med i JoB tex.
Det är därför man får ett brev hem ifrån a-kassan när man har ca 50 dagar kvar, att man ska kontakta Af.
Sen om man sedan har barn under 18 år så får man OM MAN VILL 150 dagar till efter att de 300 dagarna är slut. De ska alla få! så är lagen! det ska a-kassan fråga dig om efter de 300 dagarna. Så kontakta dem igen du!!! De har säkert blivit nåt fel där!
Är du inte inskriven på AF heller nu då?? eller har du gått ur där med?
Den dagen man blir utförsäkrad så går datorn automatiskt och letar efter om man är berättigad till en ny stämplingsperiod! Om man tex som jag har barn under 18 år så kommer ALFA-kassan kolla upp med försäkringskassan OM jag har barn under 18 år och då skicka ut ett brev till mig med erbjudan om 150! Om jag vill ha dem eller gå med i JoB!? Valet är då där mitt!!! SÅ ÄR DET!!!
Har du ingen handläggare på AF som kan informera dig, TS?