• Julies

Hur länge kan en ägglossningsblödning vara?

Hur vet man att det är en sk ägglossningsblödning man har (förutom att man vet att man har ägglossning just de dagarna)?? Hur lång kan en sådan blödning vara? Någon som vet? Snälla hjälp mig

• Svar på tråden Hur länge kan en ägglossningsblödning vara?
  • Pimpinellan

Äl-blödningar är väldigt ovanligt och om man har det är det oftast bara pyttelite blod på pappret och inget mer.

• Magini
    Pimpinellan skrev 2008-01-17 13:05:23 följande:
    Äl-blödningar är väldigt ovanligt och om man har det är det oftast bara pyttelite blod på pappret och inget mer.
    Varför får man det då? Dom som får det?! Då är man inte gravid eller?
  • emmi

Jag brukar få en ÄL-blödning dagen efter jag känner av ÄL, för min del kommer alltså ÄL-blödning två dagar efter jag får stegring på ÄL-test. va rörigt det blev: alltså första dagen stegring, nästa dag känner jag av ÄL och tredje dagen kommer ÄL-blödning. Min ÄL-blödning varar i 3-4 dagar o är ytterst sparsam, behöver inte ens trosskydd.

Jag vet inte varför det blir så, det är nog väldigt olika hur kroppen funkar hos olika personer.

• Pimpinellan

magini: man kan ju inte vara gravid när man har äl. Man kan BLI det däremot! Orsaken till äl-blödningen är att äggblåsan spricker och släpper iväg ägget och då blöder det en aning och det kan ibland komma så pass mycket att det rinner ur kroppen och syns. Det är dock väldigt,väldigt ovanligt.

Svar på tråden Hur länge kan en ägglossningsblödning vara?