• Underbar

GRATIS gravidförsäkring!!?

Finns det några förutsättningar för att teckna en gravidförsäkring som är gratis, som t.ex att man skall tillhöra det försäkringsbolaget eller att man blir bunden till en barnförsäkring sen?

Var inne på Länsförsäkringars hemsida o skulle teckna en gratisförsäkring men då helt plötsligt när jag skulle bekräfta mina uppgifter så var det en plus försäkring?! Skumt!

• Svar på tråden GRATIS gravidförsäkring!!?
  • Saria

Nä, tror inte att det finns några särskilda förutsättningar. Däremot tycker jag att du ändå ska överväga en plusförsäkring. Har själv hört skräckhistorier om när föräldrarna fått veta att barnet har hjärtfel t.ex. men som inte försäkringen täcker eftersom det upptäckts efter barnet är fött...

Jag tecknade iaf en plus nu för runt 600:-

• roxxbury

Trygga hansa har en gratis försäkring och en som kostar 950 kr tror jag. Den gratis är just gratis och den andra tecknar man extra. Jag fick ut på den som kostade när jag tappae mycket blod vid andra förlossningen. Tror även att det försäkrar barnet i ett halvår också. Jag gillar iallafall TryggHansa, har dom bästa barnförsäkringarna, tycker iallafall jag...! Ring och hör lite!

• Johannas mamma
    Saria skrev 2008-01-16 20:47:15 följande:
    Nä, tror inte att det finns några särskilda förutsättningar. Däremot tycker jag att du ändå ska överväga en plusförsäkring. Har själv hört skräckhistorier om när föräldrarna fått veta att barnet har hjärtfel t.ex. men som inte försäkringen täcker eftersom det upptäckts efter barnet är fött...Jag tecknade iaf en plus nu för runt 600:-
    Stämmer helt!!
    Får du ett hjärtsjukt barn tex så får du iallafall inte ut ett öre på försäkringen.
  • Underbar

Någon med erfarenhet av Folksams försäkring?

• Sarisen82

Vi har tecknat Folksams försäkring (660 kr) då vi har alla andra försäkringar i det bolaget. Har som tur är inga erfarenheter av försäkringen ;)

• Glitter woman

Jag hade dessvärre inte råd med betald gravidförsäkring men är nu tecknad på gravid bas via Länsförsäkringar, bättre än 0 iaf.
    Gravid bas

Vad Olycksfallsförsäkringen omfattar

Ett försäkringsbelopp på max 400 000 kronor i medicinsk invaliditet vid olycksfallsskada. Vid olycksfallsskada lämnas också ersättning för läke-, rese- och tandskadekostnader.
    Även kläder och glasögon ersätts (med max 0,25 prisbasbelopp), om dessa skadats i samband med en olycksfallsskada som krävt läkarvård.

Barnet omfattas av ett livskydd som gäller tidigast från 26:e graviditetsveckan till dess att barnet fyllt 6 månader. Beloppet 10 000 kronor utbetalas oavsett dödsorsak till mamman. Dessutom omfattas barnet av en olycksfallsförsäkring med samma omfattning som sin mamma. För barnet gäller försäkringen 24 timmar efter förlossningen och gäller till dess att barnet fyllt 6 månader

Svar på tråden GRATIS gravidförsäkring!!?